Absoluut de moeite om deze op te laten knappen! Wat een geweldig horloge, en dat stukje geschiedenis wat er bij hoort maakt het toch wel bijzonder.
Behalve de plexi lijkt deze er ook nog erg goed uit te zien
Ik wilde per se even het uurwerk zien. De deksel had wat enthousiasme nodig om eraf te komen. Door middel van een speelgoedballetje van mijn dochter draaide die er toch vanaf.
Op deze foto zie je nog wat groen residu ergens van zitten. Geen idee wat het is, misschien wat lijm om de deksel beter te laten sluiten? Zoals te zien gaat het om een Valjoux 7733 uurwerk.
Met een beetje geduld en polywatch kan je ook al verschil maken.
Deze kwam ook uit de schuif van mijn ouders…
Wow dat is inderdaad een groot verschil! Tof horloge ook!!
Ik zou een horlogemaker in de buurt zoeken voor een onderhoud. Enkel het uurwerk, want de kast mag zijn gebruikssporen wel hebben. Ook opmerkelijk dat de lumendot op 60 nog in de bezel zit. Bij de meeste vintage horloges zitten die er niet meer in. Heeft je familie een link met de luchtvaart?
Dank je, ik heb al wat mensen een berichtje gestuurd of ze geinteresseerd zijn om me te helpen het horloge op te kalefateren.
Familie heeft geen link met de luchtvaart dus wellicht een marktvondst oid.
Het horloge gaat de revisie in, ik heb gevraagd voor wat fotootjes tussentijds, zodat ik deze ook hier kan posten.
Fijn om te lezen, en leuk dat je deze gaat delen!
Hij ligt inmiddels bij een HF-lid voor de revisie.
De kroon blijkt kapot, pakking is vergaan en het uurwerk heeft een volledige revisie nodig. Ik zal er ook een bijpassende tropic-band bij bestellen om het zoveel mogelijk terug naar origineel te brengen.
Vandaag het horloge op mogen halen, echt superblij mee.
Kroon is netjes vervangen door een nieuwe. De lume had wat cracks dus moest gefixeerd worden. De kast is lekker schoon gemaakt. Uurwerk is na jaren stilstand onder handen genomen. Alles vast en weer (spat) waterdicht, het blijft een oud beessie. Nieuwe band erop en gaan!
Terug in ere hersteld! Geweldig horloge dat je goed staat
Die kan je met trots dragen
Gaaf horloge. Goeie keus om deze helemaal in ere hersteld te hebben. Geniet ervan
Heel erg mooi!!!
Dat wordt nog jaren genieten zo te zien, super vondst !!!
Tof horloge hoor. Geniet ervan!
Heel cool! Veel draag plezier
Wat gaaf dat’ie weer is opgelapt!
Wat een prachtige chrono. Dat je er maar heel lang van mag genieten.