Los nog van de band, wat ik even zo op joetjoep tegen kwam. Prachtig!
Verder een onverwachte, maar al lang op het lijstje staande, cijferfront NA die gewoon erg leuk is én past bij de cocktail die ik vanavond gewoon maar ga maken. Mooi kleurtje, dat Campari, rode Vermouth en Gin. De Negroni mét leuk front dus
Omega Dynamic mag zeker niet ontbreken in dit topic!
Gele uurmarkeringen contrasteert erg mooi tegen de zwarte wijzerplaat.
Groot gelijk! En als je helemaal tergscrollt naar post 5 van dit draadje, kom je mijn exemplaar tegen, als een fel oplichtend arabierengevalletje
Hier een geval hoog need gehalte naar mijn idee. Sinds lang geleden werk ik met Apple computers en op de een of andere manier is daar het Helvetica schrift van blijven hangen. Dat schrift vond ik mooi en gebruikte ik in veel documenten. Ergens bijna twee jaar geleden dook in een veiling ineens een horloge op met als naam Helvetica 1 van Mondaine. Die moest ik hebben uit pure nostalgie! Enige bieder, dus acceptabele prijs. Nerdy horloge want bijna geheel in het teken van het Helvetica schrift. De lugs hebben dezelfde vorm als het ‘dakje’ van de 1. Volledige letterzetting is in Helvetica (behalve de merknaam ). Opmaak van de wijzerplaat met datum plaatsing rechts van het midden. Opmaak achterzijde in lijn met de voorzijde. En de kleurstelling… voor mij klopt alles aan dit horloge. Ik heb erna nog andere modellen met dezelfde naam gezien doe het niet deden voor mij.
Toch een dress watch, wat het extreem veelzijdig draagbaar maakt. Enfin, ik ben er blij mee
een ‘stijlvolle’ Zwitser dus
Je kan ze niet van “afkappen” beschuldigen
Een eerbetoon aan een font op een horloge, als ik twee harten zou hebben dan ging zowel mijn grafisch als horloge hart sneller kloppen
Zit toch in één?
Ha, ja maar dat ene hart kan het niet aan
Hout?
Zit ook nog altijd te azen op een Mondaine Helvetica, juist ook vanwege het lettertype.
Ietwat offtopic, maar mocht je een sporter zijn, haal dan even het derde shirt van het Zwitserse voetbalelftal van het afgelopen EK; om gewoon levensgroot “suisse” in Helvetica op je shirt te zetten, dan ben je baas. (Even als link om het topic niet te bevuilen:(https://i8.amplience.net/i/jpl/py_2X1A0387-401_b?qlt=92&w=300&h=300&v=1)
Ik hou niet van voetbal
Nee precies! Creatief toch? Zouden meer makers moeten doen.
@pmannaert zonder overleg, naar met overtuiging dat het gewoon niet anders mag gaan heb ik jouw post hierheen geslingerd…mee eens ook?
Zekers
Eventjes door het archief spottend toch nog wat bijdragen gevonden
volgens mij al eens vaker gezien, die ‘rollende’ 2
een heel leuk font vind ik, ondanks de poging van de minutenwijzer er een streep door te zetten
!
Een vet font op dit Seiko b-merk. Was een oude favoriet, helaas door te korte bracelet niet te dragen