@Pieter67, Peter, ik heb jouw Rus hier geplaatst omdat de cijfers wel deugen…
Mee eens?
Zeker! Prachtig en heel apart vindt ik ze zelf hoor.
Het is weliswaar geen horloge maar een pendule, maar ik vind de cijfers echt schitterend:
Vandaag bij de Kringloper gekocht, liep meteen.
Alleen al dankzij die 10, nicccccce!
En de 6!
De Herma is mijn favoriet…word ik blij van
John, lekkere bijdrage, je hebt letterlijk de cijfers boven ‘tafel’ gekregen.
Van uitgesproken veel, maar klein, tot groot genoeg voor de nachtpiloot.
Mooi dan ook hoe zichtbaar wordt dat gemeten aan een doel de keuze van het cijferfont ontstaat.
Wat is de mooiste in jouw optiek?
De wijzerplaat configuratie met 2-4-6-8-10-12 heb ik altijd leuk gevonden. Zo ook deze met ook nog een een mooi font uitgevoerd met opgelegede gouden cijfertjes.
Over het merk ‘ATIRA’ heb ik geen informatie kunnen vinden. Mogelijk een Fins (handels) merk, want het horloge is afkomstig uit die contreien. Wel, vermoed ik, good old Swiss made, met een mooi en goed lopend ETA 2370 uurwerk. Maar niet met de gebruikelijke vermelding ‘SWISS’ onder de 6 maar heel ongebruikelijk met de vermelding ETA 2370 op die plek.
Heel mooi, en deze kat out spreekt me ook aan.
Realiseer me ook dat mijn onlangs verworven Ebel 1911 ook een aparte lay-out heeft door alleen de cijfers 12, 4 en 8 te plaatsen op de dial.
En dan ook nog verhoogd en gebogen.
De cijfers lopen bol naar het midden en dan weer naar de rand terug.
Zie foto
Komt er niet goed uit op deze foto
Zoals in een ander topic gemeld ben ik bezig met het rommelen aan een Poljot automaat. @Lexaf wees me op de juiste referentie voor het binnenwerk. Is denk ik de moeite van het opknappen waard, alleen al om de wijzerplaat:
Goede poging Frank
Hahahaha, onder de lampjes van de afzuigkap
Ziet er niet uit.
But i will come back 🫤😃
Mooie 12 trouwens
Ik denk de Oris