En als je dan ook nog keer al je nagels op eet is het helemaal niet te doen.
Elf.
En als je dan ook nog keer al je nagels op eet is het helemaal niet te doen.
Elf.
Dit is toch niet je “openingszin” mag ik hopen
Of bellen (op zo’n grijze telefoon met draaischijf) en dan te horen krijgen “bij de volgende toon is het zoveel uur, zoveel minuten en zoveel seconden… piep…”
Ik krijg het ook niet altijd uitgelegd.
Een quartz is goedkoper en nauwkeuriger dus waarom zouden ze een automaat kopen.
Deze mensen willen gewoon de tijd bij zich dragen, niks meer of minder. Alles wat afwijkt en ook nog eens duurder is, dat is zonde van het geld. Het is ook een stukje kennis die ontbreekt die de interesse zou kunnen opwekken.
Wij willen meer. Naast een sieraad ook een stukje verfijnde techniek en een stukje historie en daardoor ook beleving.
Wij kijken ook naar het horloge zonder te zien hoe laat het is.
Een mechanisch horloge willen dragen is eigenlijk soort van snobistisch sado-masochimse.
Ik kijk vaker naar mijn horloge zonder de tijd de lezen, als ik heel eerlijk ben
Hallo @cliogek,
Wij willen meer. Naast een sieraad ook een stukje verfijnde techniek en een stukje historie en daardoor ook beleving.
Wij kijken ook naar het horloge zonder te zien hoe laat het is.
Mooie woorden! Vooral laatste zin!!
Thanks! En ik kijk ook vaker naar het horloge dan naar de tijd.
Je moet er ook naar kunnen luisteren maar volgens sommige mensen zijn we getikt.
Dat is juist het mooie aan die mechanische horloges, even bezig zijn met je klokje, niet gewoon pakken en omdoen.
En die vloeiende beweging van de secondewijzer dan… mooooiii
heb ik ook nog gedaan !! welk nummer was dat ook alweer … ???
Recent opzoek geweest naar mijn eerste automaat en ik liep ook tegen een muur van onbegrip aan zelf bij 2 juweliers.
Ik geloof het meteen, maar wat is je bron…?
Waarom zou je aan een klassiekerrit meedoen als je ook met de trein kan?
Waarom zou je een motorreis maken als je ook kunt vliegen?
Waarom zou je met vrienden een rijsttafel maken als je ook kunt afhalen?
Waarom zou je de tijd nemen voor sex als je ook een vluggertje kunt doen?
Waarom zou je een schilderij kopen als je ook een foto kunt ophangen?
Waarom zou je een mooie omweg maken als er een kortere weg is?
edit: aanvullingen welkom
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Dit heb ik ook op meerdere plekken in Nederland al gemerkt. Zelfs 2x horlogedealers die al 20+ jaar in Seiko’s handelen, en nog nooit van mijn Cocktail Time of Sumo gehoord hadden. Wel leuk dat er ééntje bijna gek werdt toen hij erachter kwam dat je het uurwerk zelfs op kon winden met de kroon . Dan gaat je interesse niet veel verder dan de catalogus van de leverancier…
Ook die afkeer tegen mechanisch heb ik bij juweliers gehoord. ‘‘Kinetic is vele malen beter’’. ‘‘Maar onhandig zo’n automaat die stopt’’.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Hier ook al een paar keer meegemaakt bij diverse handelaars in Seiko.
Je vraagt ze naar die mooie modellen en een paar dagen later telkens hetzelfde antwoord : “Ik heb eens gebeld naar Seiko Nederland en die zeggen dat dit model niet in onze lijn zit”.
En er zijn er zelfs die nog niet weten wat er in het najaar op hun afkomt, ik als leek ben al op de hoogte dat ze een paar modellen uit de Presage lijn krijgen.
En als je nog lang doorvraagt naar bepaalde modellen, krijgen ze het Spaans benauwd en wordt het gesprek of conversatie abrupt afgesloten met “Kom toch even langs in de winkel en kijk wat we liggen hebben”.
Een collega maakte een opmerking over mijn horloge.
Toen ik hem vertelde dat het een automaat was, kreeg ik de vraag : Hoef je dan niet te schakelen ?
Het grote publiek zal op dit vlak op den duur eerder minder dan meer op de hoogte zijn. In reclameuitingen wordt hooguit de term “automatic” genoemd. Incidenteel. Maar tegenwoordig echt niet meer toegelicht. De middenstanders verspreiden over het algemeen ook geen informatie of raden idd mechanische uurwerken af.
De weinigen die hier nog iets aan kunnen veranderen zijn alleen nog de horlogeliefhebbers. En die lukt het niet zo.