Uitzoomen

geen hommage toch?

Je kent me enigzins. Tuurlijk niet.

gr, HJR

1 like

nog 1 keer raden easy peasy

Panerai

3 likes

Tja, iets met een plain bezel…hmmm…

Blijft een prachtig horloge @astonmartin. Slaap lekker, we spelen morgen verder.

gr, HJr

Orient ? :grimacing:

Nee natuurlijk niet.
Het is zo’n keramische bezel met ingegoten symbolen.
Goh…welk merk was dat ook al weer…

Close, but yet so far away. Tot morgen!

Gr, HJR

1 like

Is het deze?

Is het heel erg als ik je zeg dat ik deze voor het eerst zie…(sorry don’t kill me). Wel een bijzonder horloge. Zal eens ff op pinterest kijken of ik die op mijn watchbord heb staan. Ik vrees van wel wat definitief inhoudt dat ik ouder word en mijn geheugen me in de steek laat.

Blancpain bathyscape

1 like

Netjes!

Iets moeilijker?

gr, HJR

Citizen Orca

Glashutte Resque?

Nope.

gr, HJR

dat is niet heel raar.
Dit is een prototype uit 1943 van het ‘‘dekhorloge’’ van de italiaanse Marine (55mm doorsnee)

later is deze als limited edition weer uitgebracht (1993) in kleiner formaat van 42 mm.
In deze serie zijn er een 5 tal verschillende uitvoeringen geweest (1993 tot 1996)
van de ‘standaard’’ Mare Nostrum zijn er 492 gebouwd en daarnaast een 100tal ‘‘slytech’’ uitvoeringen.

In 1997 Werd Panerai overgenomen door Vendome en kwam er een licht gewijzigde versie uit

In 2005 kocht Panerai het originele prototype van Christies voor 85.000 euro en daaruit hebben ze in 2010 onderstaand model ontwikkeld en uitgebracht in een oplage van 99 stuks ook weer in 55mm

Deze Mare Nostrum was groot,maar niet DE grootste.

De Radiomir Egiziano 60mm

Replie op @dmc en niet op mezelf dus :smile:

3 likes

Mooie info. thanks! Die 60 mm op dat polsje is natuurlijk een misser van jewelste :joy:

Hij zal wel moeten compenseren denk ik :smile:

Benarus?