Ultieme geklede toolwatch?

http://www.uhr.info/products/en/Three-Hand-watches-from-UHR/UHR-215.html ?

Ik zie voornamelijk mechanische klokjes voorbij komen. Voorkeur was toch quartz?

marnix.moed Schreef:

Ik zie voornamelijk mechanische klokjes voorbij
komen. Voorkeur was toch quartz?

Klopt, maar ik denk dat een “echte” liefhebber daar makkelijk en graag overheen leest :wink:

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Ik zie voornamelijk mechanische klokjes voorbij
komen. Voorkeur was toch quartz?

Klopt, maar ik denk dat een “echte” liefhebber
daar makkelijk en graag overheen leest :wink:

Whoah!?! ::o De laatste tijd gaan we erg grof met elkaar om. De stemming is ver te zoeken. Worden er allerlei aantijgingen gedaan. Elkaar uitmaken voor Fred of erger (als dat al kan). Waar moet het heen met dit forum? Straks ga ik nog dreigen met vertrek! ;);):wink:

Ik weet het. Maar dat was iets wat mij dus juist opviel. Ik zat al lezende, te denken aan een degelijk Seiko duikertje. Of inderdaad iets van een Tissot automaatje of een Steinhart. Want voor 300 euro kun je best een leuke toolwatch vinden die ook te dragen valt onder een pak.
Ik moest dus ff een omslag maken toen ik las dat ie kwarts zocht en gezien de staat van z’n motoriek sloeg ik door naar een G-shock.

Oh ja, nu ik Tissot aanhaalde… een PRC misschien? Genoeg uitvoeringen en in quartz meestal onder de 300 euries.

Wat een leuk verhaal :smiley:

Een Seiko chronograaf + duiker wellicht iets? http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/7t62-chrono/sna225

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

Piede Schreef:

Wat een leuk verhaal :smiley:

Een Seiko chronograaf + duiker wellicht iets?
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chron
os/7t62-chrono/sna225

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

Kom ik weer met mijn argument over bekraste zwarte laag van de bezels :stuck_out_tongue:

Zacht wiegend zit ik op het rand van het bed. Al weken ben ik aan het twijfelen welke voet ik het eerst op het koude linoleum ga zetten. Op de drempel van de slaapkamer staat mijn vrouw met achter haar twee heren die, opvallend genoeg, dezelfde witte kleding dragen. De één draagt een Lorus en de ander slechts een geel rubber bandje.
Terwijl mijn vrouw de komst van de twee heren omstandig uitlegt zitten mijn gedachten bij de oogst van drie-en-een half jaar Horlogeforum.

Mijn linker en rechterhersenhelft draaien als dollemannen om mijn hersenstam heen. Gevoel en rede houden een schermgevecht om de eer.

'Ik begin zelfs Breitlings mooi te vinden, zeg ik tegen de mijnheer met het gele bandje. Hij kijkt zijn collega aan.

'En vroeger had ik nooit van Hommages gehoord of over HEQ’s of over Duratect of Diashock? En… en telkens als ik een horloge leuk vind komt er weer een ander die beweert dat die daar en daar op lijkt en dat de indexes niet kloppen of dat de wijzers te kort zijn!
Ik merk dat ik weer begin te zweten.
'En ze hebben allemaal gelijk. Voor elke schoonheidsargument is er een historisch, cultureel of esthetisch tegenargument te vinden.

Het komt door die limburgers! Zacht lispelend, met omfloerste stem praten ze over open cijfers, faded bezels en gooien ze bij wijze van tijdverdrijf met de inventaris van een gemiddelde horlogezaak. Die Limburgers!!
De twee mannen duwen zachtjes mijn vrouw opzij en ik zie dat Lorus een witte overhemd tevoorschijn haalt. Eén blik is voldoende om te zien dat mijn G-shock makkelijk onder de mouw past.
'Of wat dacht je van die gasten die trots zijn op hun ouwe meuk!'Noemen ze vintage!'Hoe meer verweerd hoe mooier!, Als hun vrouw er net zo uit zag als hun horloge dan zou zij een straatverbod krijgen en hij elektronisch huisarrest!

Limburgers, Hagenezen, mokummers… Allemaal lijpen. Als je aan hen zou vragen hoe laat het is dan krijg je geen antwoord. Ze kijken alleen maar naar hun horloge en vervolgens krijg je onzin te horen over de ruimtegeschiedenis van dat horloge of de voordelen van plexiglas tov saffier! En dan vraag je alleen maar hoe laat het is.
Voordat je het weet heb je ruzie met ze want je krijgt eerst een preek over de charmes van mechanische horloges en vervolgens gaan ze eerst uitrekenen hoeveel hun horloge achterloopt, en dan zijn ze zo blij als een kind als hun klokje bijna, let wel, bij gelijk loopt met een willekeurige kwartshorloge van de Kijkshop!
Ik besluit op te staan en kijk de beide heren diep in de ogen.

'Mijn voorlopige conclusie is dat ik de Steinhart Vintage leuk vindt met die oranje achtige indexes al neig ik ook nog steeds naar een mooie Seiko duikert.
'Er komt genoeg leuk spul voorbij op de verkoopfora, zeg ik opgewekt tegen de beide heren.
Ik loop naakt de trap af en roep tegen de Lorus. 'En doe dat horloge nu gewoon eens om je linkerpols,aansteller,-en tegen het gele bandje- koop een Gshock, man, die heb je ook in het wit namelijk.
Beide mannen staan met tranen in hun ogen op de overloop.
Ik kijk naar mijn horloge en zie dat het tijd is.
Tijd voor verandering. Tijd om te genieten. Tijd houdt geen pauze.

Briljant!

(tu)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Leuk stukje, maar neem gewoon de Seiko FFF mod.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificaties/fffmod

(wel de punt van de secondenwijzer rood laten maken!!!

Mannen met witte jassen en een Lorus om hun rechterpols zouden ook afgevoerd moeten worden in een dwangbuis.

De fff heeft een glazen bezelinsert en dat is vragen om problemen bij mij!

Leuk draadje maar volgens mij wordt er toch echt gevraagd om een toolwatch. Nu kun je van de FFF een heleboel zeggen, maar een toolwatch?? Dan heb ik toch waarschijlijk een andere definitie van toolwatch. Een Monster of Sumo zou nog kunnen maar verder zie ik weinig toolwatches in de Seiko collectie.

Hierboven worden een aantal mogelijkheden genoemd die in mijn ogen goed aansluiten bij de term. Nu is de combinatie dressy en toolwatch sowieso een Terminus contradictio. Een echte toolwatch in mijn ogen wordt bijv. gemaakt door Marathon, daar kun je letterlijk over heen rijden.

Succes met de keuze van je nieuwe horloge en koop vooral datgene wat jij het allermooiste vindt!

Eric

Nu zijn er ook voor de Japanse markt de Citizen air divers, een onderdeel van de Promaster serie en die zijn LEUK! En Robbie409 vond de Seiko solar titanium duikertje leuk!
I
Dus ericpp…

Hi, je hebt helemaal gelijkals je zegt dat het leuke horloges zijn maar ook hier geldt wat mij betreft: leuk maakt het nog geen toolwatch. Het is geen makkelijke discussie, ik weet het maar zo kijk ik er naar.

Eric

Precista PRS-18Q (quartz); toolwatch op een NATO bandje, netjes genoeg op een leren bandje.

Met een grotere batterij die 10 jaar mee gaat, dat zouden meer horlogemakers moeten doen.

Misschien nog wat ideeen. Op de Tissot na niet zulke gangbare merken.

Doxa Aquaman

Lekker robuust.
Victorinox Maverick

Tissot T-Sport PRS200 diver

Timex TX730 Flyback Chrono

http://www.watchsource.eu/tx/tx-fly-back-chronograph-compass-second-time-zone-specs-pictures-price/

Het luxe paardje van Timex, zeker betrouwbaar maar misschien wat druk.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Andamanen Schreef:

Precista PRS-18Q (quartz); toolwatch op een
NATO
bandje, netjes genoeg op een leren bandje.

Met een grotere batterij die 10 jaar mee gaat,
dat
zouden meer horlogemakers moeten doen.

Dat zou hem voor mij zijn!

Yep

Hoi,

Als deze al langs is gekomen dan staat ie er dubbel :),zo niet ,dan bij deze.

Longines hydroconquest , midsize 39mm maar oogt groter. Draagt prettig/uitgebalanceerd om de pols. Floept ,door z’n formaat,onder van alles en nog wat aan mouwen.

Elf.