Amai….wat een overweldigende massa van reacties !
Hartelijk dank !
Ondertussen heb ik hem weer enkele keren aan de praat gekregen, dus wellicht een slecht contact in de aan-knop. Mocht het de zekering zijn, dan zou ie inderdaad totaal niets meer doen. Maar het is wel een vervelend euvel. Soms 20x drukken en hij doet niets, en dan komt er plots leven in….
Ter info: ik heb ook een grotere HBM in de garage staan, maar zo’n klein ultrasoontje is snel gevuld en ook gemakkelijker uit te drogen dan zo’n grote bak.
Zal het nog even ontzien, anders wordt het zo’n Lidl ding.
Maarrrrr, onderdelen van RVS en van Alu gooi ik in een mengsel van 10% Dasty professional (zwarte fles) en water. Meer Dasty kan altijd, maar is niet per definitie nodig. Hiermee heb ik eigenlijk “alles” altijd goed schoon kunnen krijgen.
Netjes naspoelen en drogen met water, verder doe ik altijd alles in “HAK” potjes in mijn ultrasoonbakje. En heb dus een serie potjes (wasbenzine 1 en wasbenzine 2 bijv voor mijn uurwerkjes). Deze zet je gewoon in normaal kraanwater in je ultrasoonbakje :). Scheelt n hoop gewissel en ververs perikelen etc.
Tickopur is ook geen wondermiddel, probeer het eens met iets waar niet je leven van af hangt. Motorfiets onderdeeltje ofzo, lekkere vette meuk. Temperatuur 35c Max.
Dasty is oa bij zeeman te krijgen idd, wel de professional nemen.
Ok, ga ik zeker doen, en is absoluut een goede tip.
Ik weet echter niet of de professional versie wel bij Zeeman staat, ik kom daar nu niet zo heel vaak, maar in feite alleen nog maar de gewone gezien. ( België )
Maar alleszins bedankt voor de info.
Ja maar het probleem is dat het een soort knop is die onder een folie zit, ik kan er dus niet aan tenzij ik heel het toestel opengooi. Dat zal me wel lukken, maar terug correct monteren…daar ben ik minder goed in
Als hij het nog vaak laat afweten koop ik dat Lidl apparaat. Voor 25 euro kan ik echt niet sukkelen.