Update Foto Meistersingers

Ik zie niet wat het aantal posts ergens mee te maken heeft. Gewoon mijn onversneden mening.

tompj Schreef:

Dit zou verboden moten worden. Alle 4 volstrekt
verpest door totaal verkeerde banden.

Natuurlijk heb je recht op je eigen mening, maar die zou je ook wat anders kunnen formuleren. We zitten op een forum waar je een gezamenlijke passie met elkaar deelt. Dat betekent heus niet dat je het met elkaar eens hoeft te zijn, maar je kunt ook op een vriendelijke manier zeggen dat je iets niet mooi vindt (en onderbouwen waarom). Waarom zou je ervoor willen kiezen omdat op een harde, confronterende, directieve en dus voor de ander onplezierige manier te doen?

dmc Schreef:

Natuurlijk heb je recht op je eigen mening,

D’accord, c’est le ton qui fait la musique. Maar dat je moet gaan onderbouwen waarom je iets niet mooi vindt, gaat me wat ver. Ik vind die geblokte band geen combinatie, want ik krijg er nachtmerries van. Is dat voldoende onderbouwing? :wink:

Die linker met ruitjesband vindt ik nog steeds een hele unieke combo!(tu)

Groeten.

Noel.

n visser Schreef:

Die linker met ruitjesband vindt ik nog steeds een
hele unieke combo!(tu)

Groeten.

Noel.

En ik vind het niets. En wat bewijst dit? Dat over smaak niet valt te twisten.
Nou ja, we kunnen er natuurlijk over twisten, maar het lijdt tot niets :slight_smile:
En ik denk ook dat de TS door mijn, negatieve, mening niet in het minst geraakt zal zijn. Hij vind het mooi, toch?

lexor Schreef:

dmc Schreef:

Natuurlijk heb je recht op je eigen mening,

D’accord, c’est le ton qui fait la musique. Maar
dat je moet gaan onderbouwen waarom je iets niet
mooi vindt, gaat me wat ver. Ik vind die geblokte
band geen combinatie, want ik krijg er
nachtmerries van. Is dat voldoende onderbouwing?
:wink:

Nou ja, moet, moet…natuurlijk hoeft dat ook weer niet, maar als je kan aangeven wat je niet mooi vindt of wat je mooier vindt, dan krijg je in ieder geval een beter beeld van elkaars smaak en word je wellicht ook weer op een ander spoor gezet. Dat je er nachtmerries van krijgt vind ik ook verhelderend en dan kan ik me wel voorstellen dat je een schurfthekel aan zo’n bandje hebt. Zou ik ook hebben.

lencoth Schreef:

n visser Schreef:

Die linker met ruitjesband vindt ik nog steeds
een
hele unieke combo!(tu)

Groeten.

Noel.

En ik vind het niets. En wat bewijst dit? Dat over
smaak niet valt te twisten.
Nou ja, we kunnen er natuurlijk over twisten, maar
het lijdt tot niets :slight_smile:
En ik denk ook dat de TS door mijn, negatieve,
mening niet in het minst geraakt zal zijn. Hij
vind het mooi, toch?

Euhm ik twist nergens over…

Ik vond de linker wel wat hebben da’s alles!:)-D

Groeten.

Noel.

dmc Schreef:

maar als je kan aangeven wat je niet mooi
vindt of wat je mooier vindt, dan krijg je in
ieder geval een beter beeld van elkaars smaak en
word je wellicht ook weer op een ander spoor
gezet.

Eerstens moet ik toegeven dat ik niets met MS heb. Maar het zijn wel dressy horloges met een redelijke klassieke uitstraling. Ik vind de bandjes die MS er bij levert goed in overeenstemming met dat karakter. Ik heb geen idee over de kwaliteit van de banden, maar gegeven de prijzen van de horloges, zal die wel in overeenstemming zijn.

De getoonde banden doen mij een beetje denken aan iemand die een mooie strakke Audi of Lexus koopt & er dan sportstrepen, spoilers voor-en achter & er 22inch velgen op monteert. Het past in mijn beleving niet bij het karakter. De banden zijn veel te sportief c.q. te grof voor een MS, in MIJN beleving. Dat is mijn onderbouwing. QED;)

n visser Schreef:

Ik vond de linker wel wat hebben da’s alles!:)-D

Oh, ik vind die linker ook wel iets hebben, geen twijfel over :+

Sorry voor mijn onomwonden en knorrige mening. Onderbouwing van de laatste poster deel ik. De meeste merken hebben designers in dienst die hard nadenken over de combinatie band en horloge. Dat zijn vakmensen en die kiezen in het algemeen een dergelijke combinatie niet voor niets. Ik vind Meistersingers prachtig. En ik vind het eeuwig zonde en eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat je er zulke banden op zet. Doet m.i. Echt afbreuk aan de prachtige klokken.

En uiteraard moet iedereen helemaal zelf weten wat hij doet en draagt en mooi vindt. Als topic starter hier blij mee is, prima.

I Guess I’m the only one, maar ik vind ze allemaal mooi !
Ook de linker heeft zeker wat unieks, en dat mag best op zo’n simplistisch model :slight_smile:

(tu)

lencoth Schreef:

dmc Schreef:

De getoonde banden doen mij een beetje denken aan
iemand die een mooie strakke Audi of Lexus koopt &
er dan sportstrepen, spoilers voor-en achter & er
22inch velgen op monteert. Het past in mijn
beleving niet bij het karakter. De banden zijn
veel te sportief c.q. te grof voor een MS, in MIJN
beleving. Dat is mijn onderbouwing. QED;)

(tu) voor de onderbouwing

Op de eerste na vind ik het er goed uit zien.
Alleen vraag ik me af wat je met zoveel ‘dezelfde’ horloges moet?
Een Meistersinger staat bij mij nog wel op het lijstje.
Maar vind het juist mooi om verschillende merken en soort horloges te bezitten… :slight_smile:

Met de ruitjesband vind ik juist erg goed geslaagd.
Maar waarom heb je de band op de 3de van links anders zitten dan de andere?

Dat zit ie niet!
Het horloge wijst met de kroon de andere kant op.
Juist die met de geruite band zit anders!
Waarom zou je trouwens moeten onderbouwen of je iets ja dan nee mooi vindt/
Voor mij is het een gevoe, dat vaak niet te omschrijven is.

tompj Schreef:

Sorry voor mijn onomwonden en knorrige mening.
Onderbouwing van de laatste poster deel ik. De
meeste merken hebben designers in dienst die hard
nadenken over de combinatie band en horloge. Dat
zijn vakmensen en die kiezen in het algemeen een
dergelijke combinatie niet voor niets. Ik vind
Meistersingers prachtig. En ik vind het eeuwig
zonde en eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat je er
zulke banden op zet. Doet m.i. Echt afbreuk aan de
prachtige klokken.

zo kan t ook
(tu) :)-D

maar ik heb ook wel es dat ik de keuze v n ontwerper wel snap, maar ik n andere smaak heb, n andere twist aan wil geven of zn keuze helemaal niet kan volgen. dan doe ik dr wel es wat aan.

maar dr zij ook combi’s die voor mij ‘vast’ zijn. zo vind ik bijvoorbeeld n rolex sub t mooist op zn oyster band. geen nato, bund, rubber (b), die ik er beter bij vind passen.

nog even terug over commentaar geven, ik probeer de laatste tijd zoveel mogelijk op de pluspunten te reageren. zoals gezegd vind ik de kleurencombi’s wel goed gelukt. waar ik me niet op heb gericht is de afwerking. bij deze nette modellen vind ik de afwerking (v gnik vermoed ik) wat grof. bij mn monster vind ik t prima passen. maar ik weet ook dat gnik relatief kort in t ‘vak’ zit en oefening baart kunst. dus over de afwerking wilde ik eigenlijk geen commentaar geven. maar nu toch even doen, om te demonstreren dat we best ook kritiek mogen geven op t forum, maar dat wel met respect dient te gebeuren.

ik doe t gnik namelijk niet na en heb dr alle vertrouwen in dat ie steeds vaardiger wordt en hopelijk nog met veel mooie, leuke, gekleurde bandjes komt.