Valjoux 7750 besproken...

Top dat je iets wil delen, maar in het verleden zijn er leden flink gevlagd, en daardoor vertrokken, die dit soort topics stuurde (niet door mij). Een kleine introductie of een bevinding van/uit het artikel maakt het voor mij een stuk interessanter om iets te lezen.

2 likes

Eigenlijk was het kopiƫren van de tekst in mijn post bedoelt als sneer/geste naar iedereen die te lui was om het linkje aan te klikken.

1 like

Ok, maar ik ga even uitleggen hoe het komt dat soms iets kort is geformuleerdā€¦

Ik heb een eigen zaak en lees soms vluchtig enkele zaken online tussen 2 besprekingen / werkjes door.

Dan merk ik een leuk artikel en om het niet te vergeten wil ik het snel even delen met jullie, de liefhebbers.

Maar aangezien de tijd me soms ontbreekt en ik het helemaal niet leuk vind om via de smartphone iets neer te pennen ( mede dankzij ogen die wat ouder worden :wink: ), hou ik het gewoon kort. ( Dit antwoord is met de mac gebeurd, niet met smartphone :wink: )

De titel zegt volgens mij alles wat je mag verwachten van de link.

Indien dit voor sommige onvoldoende is, ga ik er inderdaad rekening mee houden en gewoon de moeite niet meer doen, sorry voor die dat het wel leuk vinden.

Dank je wel!

3 likes

Voor die ouder wordende ogen hebben ze in een lang verleden eens een geweldige uitvinding gedaan, je moet die echt eens uitproberenā€¦ heel handig zoā€™n brilā€¦ maar ondanks dat ik gebruik maak van die uitvinding vind ik het tikken op een smartphone echt alles behalve (en zal het dan ook maar doen als het echt niet anders kanā€¦).

1 like

Mooi stuk. Op de een of andere manier heb ik ook nooit zo een exclusief gevoel bij de 7750ā€¦ als ik die 3 verticaal geplaatste subdials zie is mā€™n gevoel altijd al iets minder.

Zal wel komen omdat je ze heel veel ziet in elke Breitling maar ook bijvoorbeeld Hamiltonā€¦ heb er gewoon minder gevoel bij. Vind de rotor ook altijd zo gigantisch hard rond gaanā€¦

Heb 5 brilletjes van Kruidvatā€¦ maar helaas nooit binnen handbereik :stuck_out_tongue_winking_eye:

En wees eerlijk, volgens mij brengt mijn link zonder tekst in topic veel meer info bij op het forum dan de commentaar die ik van sommige krijg. :zipper_mouth_face:

2 likes

Dat is het minste dat je kunt zeggen van mijn commentaarā€¦ het voegt geen enkele waarde toe aan het forumā€¦

1 like

Kinderen; gaat dit topix over het V7750 uurwerk of om lekker op elkaar te zeurenā€¦ Ontopic!!

3 likes

Sarcasme is niet voor iedereen te lezenā€¦ volgende keer een smiley erbij?

Komt ie: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: @ ts, dank voor het delen van de link. Goede info!

2 likes

Dat vind ik dan weer een leuk bijkomend voordeel bij dit type uurwerk.
Brengt net ff wat meer leven en karakter in het desbetreffende horloge.

1 like

Thanks voor het delen.
Met veel interesse gelezen.

1 like

Begrijpelijk, het kwam echter (hier) een beetje over als luiheid en ik gun het je niet om in trustlevel omlaag gevlagd te worden.

1 like

Pikkedief! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Interessant artikel. Bedankt voor het plaatsen

1 like

Voorbeeld.

Sinds twee dagen lijkt het handmatig opwinden van mijn valjoux 7750 niet meer te werkenā€¦ bij beweging van het horloge gaat het uurwerk wel werken maar na een uurtje of 4 stopt t weerā€¦ iemand enig idee wat t probleem zou kunnen zijn en of t ernstig is? Bij voorbaat dank

Kan ernstig zijn, maar kan ook niet ernstig zijn. :sunglasses:

Zonder het horloge bekeken te hebben gaat er niemand een juist antwoord kunnen geven.

Maar ik stel dan aan jou de vraag, wanneer is het horloge voor het laatst geserviced?

Goede vraagā€¦ ik heb t tweedehands gekocht- komt uit 2019ā€¦ is niet zo oud dusā€¦