Valjoux 7750 reset

Mogge luitjes,

Even een vraagje aan de kenners ik heb een Chronograaf met een Valjoux 7750 nu wil hij soms niet meer goed resetten naar de 12 waar kan dat aan liggen en kan je dit zelf stellen ?
Dank alvast voor de moeite

Groet,

Nathan

1 like

Kan zijn dat de wijzers los op de as of op de bus zitten kun je niet gemakkelijk zelf resetten.

Advies naar een horlogemaker brengen die dit kan nazien en vastzetten of evt nieuwe wijzers kan monteren.

1 like

Dank voor de info het is alleen de seconde wijzer zover ik kan zien.
Hij doet het verder prima maar voor het mooie…

Klopt wat Jeroen zegt, ter aanvulling het kan ook nog dat er een scheur in de bus zit zoals hier.


En ik heb zelfs al een keertje gehad dat de veer voor de reset hamer ontbrak.

Dus even langs een horlogemaker gaan om het te laten fixen.

1 like

Dus niet constant en als het een paar seconden is dan kan het ook nog de hamer zelf zijn. Deze is een stukje te bewegen en als si vast zit dan kan je ook dit soort vreemde dingen aantreffen.

Mocht het verschil meer dan 2 seconden zijn ( dus op 3 of 57 terug springen) dan is de wijzerbus waarschijnlijk los op de as

2 likes

Dank voor de info ik ga een horlogemaker zoeken in Leiden hoop ik

Kijk even op deze kaart:

Dank…ik heb juwelier van de Water hier in Leiden al een mailtje gestuurd…begreep dat zij ook een horlogemaker ergens hebben zitten.
Als ik hem stop net iets voor 12 en na 12 dan reset hij wel weer goed.
Zal wel een klein dingetje zijn hoop ik.
Iemand enig idee wat dit ongeveer gaat kosten?

Breng hem niet naar een juwelier maar naar een vakman. Anders zullen de kosten tegen vallen: de juwelier wil er, zoals bij de meeste gebruikelijk, dik aan verdienen.

Ken juwelier van de Water niet maar zij zullen het niet zelf doen > je schrijft ze hebben ergens een horlogemaker!

3 likes

Tijdloos zit in Leiden

1 like

danik…ja tijdloos ken ik wel.
Hoop dat ze in corona tijden ook nog open zijn.