Van der Gang vlieger

Het is inderdaad een duur maar wel erg fraai horloge imho.

-ej- Schreef:

Helemaal met dit verhaal eens. De nieuwe vlieger vind ik ook niets. Zijn zoveel mooiere horloges voor minder vind ik.

Ik niet :wink:

Medemenschen,

Ik heb het geluk gehad om hem vorig jaar tijdens Vaderdag op uitnodiging in het Aviodrome in Lelystad even om te mogen hebben. Het was erg druk namelijk. De foto’s doen het horloge zeer zeker onrecht aan. Met name de DLC-versie (Diamond Like Carbon, een betere / hardere soort PVD-coating) is erg indrukwekkend. Hetzelfde geldt voor de NATO-band. In het echt mooier. Ieder zijn mening natuurlijk en dit is de mijne :slight_smile:

De site is IMHO ook aan vervanging toe. Dat heb ik Wybe in januari ook aangeboden, maar ze waren met iemand bezig en het zou al in een heel ver stadium zijn. Ik denk niet dat dit zo’n vaart is gaan lopen, maar persoonlijk zie ik het geld liever in techniek, uitstraling, complicaties en kwaliteit gaan(tu)

De prijs is ook naar mijn nederige mening zeer fors, dat wel. Een IWC “doet” bijvoorbeeld een paar duizend minder, maar die zie je best vaak. Een tikkie exclusief mag ook wel. Keuzes, keuzes, keuzes…

Tip: koop lekker de HFLE :slight_smile: Misschien wel mooier en 20x goedkoper! Nu je toch klikte voor meer informatie (…): morgennacht om 12 uur even dit forum en
http://www.p1lotone.nl
in de gaten houden mensen!

@Louis: Friezen kunnen iets meer dan je denkt. Te denken valt bijvoorbeeld aan de kunststukjes van Christiaan van der Klaauw. Of Sonnema’s Beerenburg. Of die van Weduwe Joustra. Of de Sneekweek. Of Skûtsjesilen. Of…

De site is aan vervanging toe, maar de bejegening van potentials is super goed, en hun drukwerk superbe:)

Hendrik

p.s. Friezen zijn liev!

Hahaha superbe ook gewoon! :smiley:

Ja idd daar wringt hem de schoen.

Noem hem dan beter PILOOT
in het Nederlands.
Vind ik mooier en kan je hem ook
in de burgerluchtvaart dragen:)

Het komt ook beter overeen met het
Engelse ‘pilot’ wat van toepassing is
op dit type horloge.

Flieger is zoals het hoort met een F.

Grt,

Eh… een clublid van de handboogvereniging heeft me dat vorige week uitgelegd… een piloot, vliegt passagiers… da’s gewoon een chauffeur in een bus met vleugels…

Vliegers zijn de mensen die militaire vliegtuigen door het luchtruim jagen… ( daarom worden die toestellen ook wel jagers genoemd denk ik )…

Vliegers zitten bij de KLu, Piloten bij KLM…

gezien het gegeven dat dit model horloges voor Militaire vliegeniers is ontwikkeld… is de naam vlieger correct.

Arie Kabaalstra Schreef:

Vliegers zitten bij de KLu, Piloten bij KLM…

Klopt volledig. KLu noemt haar piloten vliegers.

Maar is dit een horloge dat serieus voor professionele vliegers is bedoeld?

Nee, daar is het véél te duur voor & niet voldoende functioneel. Voldoet ook niet aan de ‘Technical Standard for Pilot’s Watches’ (www.testaf.org) normen.

Qua uiterlijk vind ik de combinatie van Nederlands en Engels ongelukkig. De woorden “Second” en “Minute” zouden in het Engels meervoud moeten zijn. Denk ook dat een professionele vlieger de sub-dials wel zou begrijpen zonder die kretologie :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Vlieger vs piloot had ik al duidelijk gemaakt.
Zie bovenstaande post.

Buschauffeur in een bus met vleugels is heel kort door de bocht.
Sharp turn zoals we dat noemen, en volstrekt onwaar.

Geen enkele vlieger vliegt in een toestel met een front outline
zoals afgebeeld op de dail.
Ik herken misschien een PC7, in gebruik bij de vliegers opleiding.

De subdails hebben wel een aanduiding nodig.
SEC en MIN zou volstaan.

Grt,

…, maar is het dan een vriese vlieger of een Friese flieger?

(moest ff m’n honderdste post tikken, dank u)

drex Schreef:

De subdails hebben wel een aanduiding nodig.
SEC en MIN zou volstaan.

Grt,

Heb je je leesbril niet op? :+:D

Mijn punt is dat smaken verschillen en dat je elkaars smaken moet respecteren. “Zijn zoveel mooiere horloges voor minder.” is een mening, geen feit en ook daar hoort “vind ik” achter dus :slight_smile:

Mooier dan specifiek de vlieger? Jawel, een VdG 20010/14 staal. Mooier dan een VdG in het algemeen gesteld? Dan niet vind ik :slight_smile:

Nee die heb ik niet::o:D

Ik bedoel SEC/MIN ipv second/minute

@ Drex…

Ja… 't is wat kort door de bocht… maar da’s even mijn "intepretatie"om het “gevoelsmatige verhschil” aan te geven… ik ben niet echt van de understatements zeg maar… :slight_smile:

details… daar kun je uren over discuzeuren met z’n allen… maar ik vind het zelf wel een mooi horloge… alleen… of ik em ooit zou kopen?.. misschien… als ik volgende week de staatsloterij win, en er nog geld over is na het terugkopen van mijn oude “droomauto”, het kopen van een huis, het inrichten van een nieuwe werkplaats, en het aanschaffen van wat nieuwe machines… :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

je herkend inderdaad wel wat kenmerken van andere merken. Maar euh eerlijk? Vind hem prachtig!!