Van der Klaauw Ariadne

Ik ben 23 jaar. En heb mijn Rolex 16600 vervangen voor een Van der Klaauw Ariadne!!!

1 like

Kijk dat is nog eens smaak op je 23ste

Groot gelijk!

Ik ben 23 en heb mijn Rolex 16600 vervangen voor een Van der Klaauw Ariadne. ik draai nog niet zo lang mee in horlogeland. wie kan er wat leuks over vertellen?

Niet zo zeer over de Ariadne maar over Van der Klaauw in het algemeen een prachtig verhaal van onze Van der Klaauw verzamelaar en kenner Hans M.: http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/klaauwceres.htm

Gebruik ook de zoekfunctie eens, er zijn hier een behoorlijk aantal posts over Van der Klaauw te vinden.

En oh ja, we zijn hier gek op foto’s! Als je niet weet hoe je die hier kunt plaatsen lees dan dit: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Heb ik ook gezien, maar ik wil nog meer!!!

Hallo Jongeklaauwdrager,

Van harte met je nieuwe aanwinst. Je hebt in ieder geval oog voor kwaliteit en exclusiviteit, dat beloofd wat voor de toekomst.

Je zou ons een enorm plezier doen als je een foto van je nieuwe aanwinst op dit forum plaatst (we zijn gek op foto’s)
Kun je ons ook vertellen hoe je in aanraking bent gekomen met het werk van CvdK? Lijkt me boeiend om te lezen.
Welke uitvoering van de ariadne heb je, en hoe ziet de achterkant eruit?

Groeten,
Hans Mennink
(die onderhand alweer 4 van der Klaauws heeft)

Ik heb nog een paar andere pagina’s over Christiaan van der Klaauw gemaakt:

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauwcatalog.htm#top

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauwmondial.htm

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauworion.htm

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/klaauwbezoek.htm

gr,
Hans Mennink

Zeg hans, is dat niet wat voor een Van der Klaauw blokje op de horloge-merken.pagina.nl?

Van harte met deze aanwinst en ik ben tevens ook een jonge van der Klaauw drager, ben 22.

Maar net wat Hans zei, vertel r s wat meer over, hoe kwam je ermee in aanraking, waar gekocht, waarom nou een van der Klaauw en geen… pakweg… IWC ofzo.

Foto’s zouden ook erg fijn zijn, ik zal ook eens foto’s van mijne maken en hier plaatsen.

Veel plezier nog met je aanwinst, maar dat komt helemaal goed, weet ik zeker.

Prima, zet ze er maar bij.

Beste hreeren,

Ja, door de snelheid was ik een a vergeten “schande”, maar wist niet hoe ik het kon veranderen toen ik het verstuurd had.

Hans een keer Van der Klaauw op altavista en hij staat onder van der klaauw zelf!!! Dus heb ik al gezien.

In maart was het was het zover Bram had €4000 budget om een horloge te kopen. Ik had een Rolex in mijn hoofd, maar een vriend van mijn broer(jan)( horlogeverzamelaar) raden dit af hij zij “je bent toch geen kamper”.

Ik ben met hem opzoek gegaan heb wel 1000 horloges gezien en ook Van der klaauw, maar op een foto.Ik was eigenwijs en kocht een Rolex een 16600 (Sea-dweller). Na aankoop was ik er super blij mee, maar jan zegt tegen mijn broer "Leuk mijn oom heeft de zelfde voor in de tuin te werken je krijgt je echt niet kapot hoor!. Jan had super zijn best gedaan om mij op op te voegen in horlogeland, maar ik was verblind door Rolex.

Na 7 manden was ik het zat om maar te horen " Heb jij een Rolex??" Ook tijdens de Autobeurs IAA hoorde ik er helemaal bij Overal waar ik keek ROLEX.
Jan die hier bij was bleef lachen!

Vorige week zat ik samen met een vriend te kijken naar Van der klaauw horloges bij AWC. Ik heb toen gebeld en vroeg wat ik voor mijn Rolex terug kreeg, maar kamerbeek gaf €100 meer.

Ik heb toen mijn verhaal gedaan aan mijn broer en die zij “had jan toch gelijk” waar op ik zeg "dat was een periode waar ik doorheen moest om een Van der Klaauw meer te waarderen”
mijn broer zegt “maar wat kost deze grap weer” waar op ik zeg “op school betaal je toch ook lesgeld”.

Later op de avond belde mijn broer jan op en vertelde hem het verhaal. Jan overtuigde mijn broer met het verhaal Achter Van der Klaauw, zodat ik een zaterdag naar Kamerbeek ben gereden.

Toen ik de winkel van Kamerbeek binnen stapte `stelde ik mezelf voor waar op de heer kamerbeek Riep “als ik iemand niet verwachte vandaag was het u wel”(het sneeuwde en hij wist dat ik van ver moest komen)

Toen ik het horloge zag was ik gelijk verkocht ik dacht dit past bij mijn persoonlijkheid.Vervolgens heb ik met de heer Kamerbeek de voorwaarden besproken toen we er uit waren ben ik wat gaan drinken. Tijdens de berisping dacht ik nog even aan de leuke reacties die ik kreeg op mijn Rolex?? Kamerbeek keek weer op hij had nog nooit zo snel een Van der Klauw verkocht en al helemaal niet aan iemand van 23 jaar oud.

Het is dus een:Ariadne van staal met sapphire glas aan de achterkant.

Ps Kunnen jullie mij vertellen hoe die maan stand eigelijk werkt?

Met Groet,

Bram

2 likes

Mooi verhaal Bram en erg begrijpelijk hoewel een mooie Seadweller zeker niet lelijk is. Veel plezier er mee! Enneh… foto?

Henrik,

Vertel eens over jouw horloges

Bram

Daar vraag je wat, ik heb er nog al veel. Ik zou zeggen lees dit hele forum en je weet alles inclusief foto’s :smiley:

1 like

Mooi verhaal, lijkt me ook heel vervelend om steeds te horen dat je een Rolex hebt, tis niet echt exclusief en meestal wordt er schuin naar gekeken (je bent of drugsdealer of hij is nep).

Aan je verhaal te zien kan je van der Klaauw nu wel wat meer waarderen dan begin dit jaar. :smiley: Je kan trouwens ook nog je horloge aanpassen naar wens, dus andere rotor erin, wijzerplaat enz. kost wel wat maar dan is ie wel helemaal van jou.

Hallo Jongeklaauwdrager.
Namens een Oudeklaauwdrager van harte welkom bij onze Klaauwclub.
Ik weet uit eigen ervaring dat je geen moment spijt van je keuze zult hebben.
Het nadeel ervan is dat als je er een hebt je er meer van wilt hebben.
Kijk maar naar Hans.
Die heeft er al 4.
Je hebt een bijzonder stukje horlogegeschiedenis in je bezit gekregen.
Veel plezier ermee.

Groeten,
JohnSr

Beste Jaap lees ik nu dat je van het auto merk kever houd.

Bram

Heel goed, ik heb er zelf ook een. Een heel mooi horloge. Veel plezier ermee

HuH? Bedoel je mij, of ik van het merk Kever houd… waar haal je dat nou weer vandaan. In tegenstelling juist, ik heb 't niet zo op Duitse automerken. :slight_smile: