Velona only

Wat is de geschiedenis van Velona eigenlijk? Wanneer is V&D met horloges begonnen en waar is het gestopt? Waren het altijd ‘low end’ horloges of waren ze gemaakt door gerennomeerde fabrikanten?

2 likes

Kwam deze tegen tussen de spullen van mijn grootvader. Liep na oppakken meteen als een zonnetje. Toch handig dat je dan op dit forum meteen achtergrondinformatie kan vinden. Zou uit 1962 moeten komen deze.

8 likes

Leuk detail is de Nederlandse dagaanduiding

2 likes

Beetje jammer van de rode accenten. De sunburst blauwe kleur is erg fraai.

Na het posten in het " wat dragen wij vandaag - vintage" -topic ook maar even hier neergooien… Even een oud topic leven in blazen :grinning:

Vandaag mag deze om:

Ligt deze mooi levenloos te zijn in mijn bak:

En samen nog even voor de schaal:
(De linker heeft 18mm lugs)

Goed weekend allen!

3 likes

Check je avatar🤔

1 like

Tja, ik ben ook nieuw hier en bezit nogal wat bijzondere en minder bijzondere horloges.
Ik wist ook niets over met merk velona totdat ik op dit forum stuitte.
In een ouderlijk blaadje, mijn moeder is 85 lag de velona van de zus van haar moeder.
Na wat koetswerk is dit het resultaat.
Hij loopt trouwens ook nog en dat terwijl hij denk ik minimaal 40 jaar of langer in dat glaasje heeft gelegen. Ik vind hem uit fantastisch, mijn vrouw nog meer.
Moet nog wel even oefenen met alles uploaden hier, ik ben nml nogal een digibeet en heb meer met als school zaken als horloges en classic motoren.20200501_154111-01|243x500

1 like

Doe nog eens een poging met de foto. Ik zie nog niets.

Om hier nog maar eens wat leuke kiekjes neer te gooien van een Velona op Hirsch sokken:

5 likes

je hebt helemaal gelijk :clap: en er staat ook nog een kroon op de plaat !! :smiley:

Toch maar weer eens een paar kiekjes van dit doorleefde beestje delen. Gewoon omdat het een geinig (en emotioneel belangrijk) dingetje is. :slight_smile: De verhalen lijken er vanaf te spatten met al die slijtage! :star_struck:

4 likes

Veel te stil hier! Velona owners unite! :muscle: :smile:

5 likes

Dit was mijn Velona.

6 likes

Mijn ‘digitale’ Velona. Funky opwinder die nog prima loopt. Ergens uit de jaren '70 denk ik. Was in de '90’s een tijd mijn dagelijkse horloge.

4 likes

Gevallen voor de prachtige wijzerplaat, maar die kast …

8 likes

Best een charmant dingetje! Die Nederlandse dagaanduiding is wel tof :grin:

2 likes

6 likes

6 likes

Been to quiet for to long here :grin:

4 likes

Tijd om mij weer eens een dagje te laten leiden door de Velona :grin:

5 likes