Verlanglijstje

Deze op korte termijnā€¦

4 likes

7 likes

Deze 2 haalbare klokken voor dit jaar naast wat (<500 euro) ander leuks wat ik nog tegenkom:

Squale Ocean Blue blasted (kom er maar in flipperaars!!!)

Stowa Seatime

Daarnaast wat meer onhaalbare (omdat ik me er niet toe kan zetten te sparen haha) klokken als de Zenith El Primero en de Daytona.

1 like

Dit is hoe ik er nu over denk (sinds ik door jullie ben besmet met het Seiko virus)

Mocht er ook iemand zijn die van een van de eerste 3 horloges af wil dan zie ik graag een berichtje tegemoet :blush:

En eentje die waarschijnlijk nooit haalbaar zal zijn (Maarja je moet toch iets te dromen hebben)

5 likes

Haha, moet je die graphic zien :grin:

Voor de lijst een bescheiden Rus met 1 wijzer

Grt.

Ik denk dat ik deze volgende week maar ga aanschaffen :wink:

Een mooie Bovet Recital 18 shooting star. Prijskaartje aan dit horloge. En schamele 295.000 CHF, wat neer komt op ruim 275.000 euro

3 likes

Ik heb er maar 2 constant in gedachte, voor mij is een verlanglijstje dan ook meer een lijst met horloges die ik (zeer waarschijnlijk) echt een keer ga kopen. Ik ga dus bijvoorbeeld niet de hele Rolex catalogus opnoemen.

Op dit moment enkel:

  1. Panerai Radiomir (welke weet ik nog niet)
  2. Speedmaster Moonwatch Professional

Voor mij iets van onderstaand.

3 likes

Ik heb Ć©Ć©n doelstelling dit jaar en dat is een King Seiko 45-7000 (of aanverwanten). Dit specifiek model heeft 36000 bps en dat is iets wat ik nog niet heb in mā€™n collectie. De 44GS-kast is een mooie bonus.

Een lange termijndoelstelling is een GlashĆ¼tte Original Panomaticlunar of JLC Master Calendar.

http://diamonds4royalty.com/wp-content/uploads/2015/01/jlc3-870x578.jpg

De Panomaticlunar vind ik mooier en eigentijdser, maar is wel een beetje apart. De Master Calendar is universeler en de veiligere keuze. Niet gemakkelijk om een beslissing te nemen :slight_smile:

Misschien dat ik mā€™n Submariner wegdoe om up te graden naar een Yachtmaster II want dat heeft me altijd wel aangesproken. Ik denk toch dat de Yachtmaster II wat te speciaal is en de Sub is toch een brok kwaliteit waar je niet snel afstand van neemt.

De Daytona vind ik ook wel iets hebben, maar aangezien ik met de Speedmaster Dark Side of the Moon al een chronograaf heb, denk ik niet dat die snel in huis gaat komen.

2 likes

Zoiets?


Ik heb deze vorig jaar weten te bemachtigen. Succes met je zoektocht, je komt ze niet vaak tegenā€¦

MM300 is wel haalbaar wellicht. Maar dan moet je even niets anders kopen en alleen maar gaan sparen sparen sparen. Verjaardagsgeld apart leggen. Dat soort dingen.

Probeer het eens. Je zal verbaasd staan dat het kan lukken.

Succes!

2 likes

Inderdaad, dat is 'm. Ik heb er ƩƩntje op het oog, maar het is een aanbieding uit Italiƫ. Toch een beetje oppassen, denk ik :slight_smile:

1 like

Degene NU op het lijstje haalbaar :smile:

Categorie ā€œstaatsloterijā€

1 like

Blijft leuk om over een verlanglijstje na te denken. Dit zou ik nog wel willen:

1 Tudor Big Rose :rose:. Dit is het enige horloge waarvan ik nog steeds baal dat ik hem niet gekocht heb:

Als iemand toevallig weet wie hem wel gekocht heeft :angel:

2 Een Wakmann. En wel deze.

3 Sinds eind vorig jaar mijn eerst Rolex gekocht, een vintage DateJust. Naast dit horloge zou ik nog wel een DayDate willen en een GMT Pepsi of een BLNR:

4 Een JLC Reverso. Met een rustige wijzerplaat.

5 Panerai. Als laatste. Welke precies weet ik nog niet. Waarschijnlijk de kleinste uitvoering :stuck_out_tongue: Met mijn kleine polsen weet ik niet of het wel wat staat

Maar daarnaast staat dit ook op het lijstje. Wel dan een oudere versie, maar de M1200R is gewoon mooi!

4 likes
  1. Omega Seamaster 300M
  2. Omega Speedmaster Reduced (Dankzij dit forum, je wordt en bijna mee doodgegooid):joy:
  3. Omega Seamaster Cosmic 2000 (of een andere vintage dress achtige Omega)

Allemaal Omegaā€¦ maar op de een of andere manier ben ik een metaal en is Omega een magneetā€¦

Nog wel wat sparen, op dit moment alleen een zaterdag baantje dus dat duurt laaaaang.:expressionless:

1 like

De normale MM300 gaat idd wel lukken daar ben ik niet zo bang voor :slight_smile: de gene die ik bedoel is de Limited edition SBDX003 waarvan er maar 500 gemaakt zijn.

Deze is helaas naast dat hij extreem prijzig is ook extreem zeldzaam en vandaar dat het heel lastig zal worden deze ooit in bezit te krijgen :smile:

Ik heb vijf jaar geleden heel veel mazzel gehad dat er eentje in Europa te koop was en heb toen meteen toegeslagen, sindsdien is er (voor zover ik weet) in Europa nooit meer eentje aangeboden. Mijn SBDX003 gaat nooit meer weg.

Toch valt er nog wat te wensen over, ik hoop ooit nog eens de oervader van de SBDX003 te vinden, namelijk de 6159-7001 (of 6159-7000):


3 likes

Waanzinnig man! Ik ben nog maar sinds een half jaar echt mezelf aan het verdiepen in horloges en dan vooral de Seikos en zal langzaam aan gaan kijken wat er allemaal op mijn pad komt in de toekomst :blush:

1 like

En de echte overgrootvader de 6215 :grin:

Ik wil dit jaar:
1: Bulova super seville gold met witte dial op president.
2: TH aquaracer , weet nog niet welke.
3: Een sjieke moonphase, totaal geen idee nog.
4: Nog een mooie luxe horlogebox (hout) met 6 plekjes

2 likes