De verpakking is een belangrijke deel van de set van een horloge (en zijn waarde), het zou nooit weggegooid woorden…ik heb een kastje vol met doosjes.
Toch vind ik niet leuk de recente mode van enorme verpakkingen en andere dingen die ik moet kopen (en betalen) samen met het horloge (bvb de enorme doos van de LLD, or de recente Speedies, of die ene van Frederique Constant met het bootje…)
Ik zou liever een extra bandje hebben samen met mijn nieuwe horloge dan een heleboel van waardeloze spullen…
Alle dozen die ik heb zitten in één grote doos. Van sommige verpakkingen vind ik dat dan wel weer zonde want er zijn er die er heel mooi uit zien.
Toch heb ik liever mijn horloges in een kist, alles bij elkaar. Ik wil alles in één keer zien.
Dozen, boekjes etc zijn wat mij betreft ‘onderdeel’ van het horloge en gooi ik zeker niet weg. Alle doosjes mooi in een grote doos. En inderdaad die Moonwatch doos is wel erg groot, doe mij maar deze van de Broad Arrow. Zoals je ziet zit alles er nog in: tag, stickers en zelfs de originele stalen band
Voor echt bijzondere horloges die ik ‘kaal’ heb gekocht, ben ik voortdurend op zoek naar banden en gespen, dozen en papieren. Nu is er ook weer e.e.a. onderweg uit Duutsland, aangeschaft via eBay.de.
Van de horloges die ik nieuw heb aangeschaft of waarvan het aanwezig was bij aankoop heb ik alles bewaard. Tot aan het plastic tasje toe
Maar ik ben dan ook echt iemand die heel slecht dingen kan weggooien…
Komt bij dat ik op mijn eigen vreemde manier vind dat het er voor de beleving bij moet zijn.
Tja ook ik bewaarde ze. Heb een bedbox. Één hele grote ruimte eronder. Want als ik ze ooit verkocht dan was het compleet.
Daar kwam mijn realistische vrouw: " verkoop je ze dan ooit?" Bijna nooit…
De doosjes gaan er nu langzaam uit.
De horloges in de winder, in de horlogebox en om de pols. De doosjes en dozen in een vitrinekast. Nog nooit iets verkocht, maar weggooien krijg ik niet over mijn hart. De verpakkingen (soms ook echt mooi) zijn onderdeel van de hobby en de beleving. Het uitpakken van een NA is fun
Dat herken ik wel. Een mooie lederen doos of zo gooi ik ook niet weg. Maar even eerlijk de vostok doosjes zijn echt prut. De garantie boekjes zijn mooi die Bewaar ik wel
Ik hou ze allemaal bij, deze horen bij het horloge vind ik. Daarom dat ik ook nooit een 2de hands horlpge zal kopen, ik wil een vers horloge met alles erbij .
En sommige doosjes zijn echt mooi gemaakt vind ik zoals van mijn astron en mijn pierre lanier:
O.k., beetje oud topic. Maar de vraag is nog steeds wel actueel, I guess.
Ik heb nog nooit een doos, boekjes, etc., weggegooid en zal dit ook nooit doen. Hoort bij het horloge. Voor mij en, als ik een horloge verkoop, voor een volgende drager.