Verschil prijs en ruilwaarde ?

Of zoiets van: ik vind dat mijn horloge 1000 euro waard is, dus als je wil ruilen wil ik een horloge van dezelfde waarde. Maarrrr…ik kan de cash nu veel beter gebruiken, dus om de cash te krijgen bied ik de goede deal aan van 895 euro. Hopen dat men daar dan sneller op ingaat, dan heb ik de cash in handen :slight_smile:

5 likes

en met de cash kan ik weer gaan onderhandelen (korting bedingen bij de juwelier of bij een handelaar in 2ehands klokjes).

2 likes

Een paar interessante ideeën gelezen…dank.

Ik zat eigenlijk ook al langer met dezelfde vraag in het hoofd…aardig om nu een idee te hebben hoe eea werkt.

1 like

Dus dat…

1 like

En vergeet jezelf ook vooral niet. Ouwe ritselkoning…

1 like

Ik zou niet misstaan in die showroom. :wink:

1 like

Lol Ide :rofl:

1 like

Qua skills niet nee…

1 like

Hahaha! Ja ik mis de sjacheraar uitstraling een beetje. Dat klopt. Ik zal er aan werken!

1 like

Je profielfoto komt in de buurt😉en dan de Breitling nog he…

1 like

Haha nee, ik draag enkel Breitling.

Ruilwaarde komt denk ik meer vanuit de onderhandeling met een juwelier. Als je in een horlogezaak een duur horloge terugkoopt, zal de verkopende partij je meer geven dan dat je enkel wat verkoopt, ofzoiets.

Zodoende is ruilwaarde hoger dan verkoopwaarde.

Gewoon koelkast.

1 like

Intéressant topic, voor mij gaat het erom dat ik op zoek ben naar een van de voorgestelde modellen.
Als ik cash krijg, dan kan ik zelf kiezen welk horloge ik koop ( model, kleur, staat, enz.) en als ik hem inruil ik natuurlijk niet die luxe heb.
Vandaar dat mijn ruilwaarde iets hoger ligt. Als er natuurlijk net het horloge wat aan mijn verwachting voldoet wordt voorgesteld, kan je nog altijd onderling wat onderhandelen.

1 like

Even flink hierop zuigen (bij die van jezelf dan…)

2 likes

Denk eerder dat je de enige bent die dit logisch vindt klinken. Dit is nog absurder dan iemand die twee prijzen in een advertentie hanteert :stuck_out_tongue:

1 like

Welja, hier kan het allemaal. Laatste up, daarna 100 euro duurder zie je ook wel eens voorbij komen :confounded:

3 likes

Volgens mij een volslagen zinloze poging om het horloge toch te verkopen.

Een hogere inruilwaarde is voornamelijk iets, wat in het geval van horloges, van toepassing is bij een juwelier/handelaar.

Als je een horloge verkoopt aan een juwelier krijg je er over het algemeen wat minder voor dan wanneer je het zou inruilen op een ander horloge bij die juwelier.
Als je het horloge namelijk inruilt bij een juwelier kan ie je dubbel naaien,
Je krijgt veel te weinig terug voor je eigen horloge en je betaald teveel voor het horloge wat je daar koopt.
En als klap op de vuurpijl hebben veel klanten ook nog het gevoel een goede deal gedaan te hebben, iedereen dus tevreden.

3 likes

Vind ik perfect normaal dat de juwelier je minder teruggeeft dan de marktwaarde, hij moet er ook nog iets op verdienen en garantie geven. Je bent immers helemaal niet verplicht om je horloge over te laten bij de juwelier.

Klopt, dat zeg ik geloof ik ook nergens.

Ik merk dat als ik iets ruil, men bij de tegenpartij vaak uitgaat van de nieuwwaarde voor hun eigen horloge (of iig een flinke plus erop zet), ook al ga ik voor mijn eigen horloge uit van de marktwaarde. Door ruilwaarde hoger te zetten, kun je dit opvangen.

Bij cash verkoop heb je hier geen last van. Of het effectief is, laat ik in het midden.