Vervangen batterij quartz van AP Royal Oak 6005sa

Dag allemaal,

Na een jaar met veel plezier de 6005sa te hebben gedragen is zoals verwacht de batterij op. Er moet natuurlijk een nieuwe in en het is weliswaar een quartz maar het is en blijft een AP dus ik voel me er niet senang bij om zomaar bij een willekeurige horlogemaker naar binnen te stappen.

Ik las ook ergens dat er bepaalde overwegingen zijn ivm een monoblock kast maar ik ga ervan uit dat bij dit model van de Royal Oak dat niet van toepassing is gezien het volgens mij een geheel andere kast is dan de normale RO.

Advies & tips zijn welkom. Dank alvast :crossed_fingers:t3:

9 likes

Mijn quartzen voorzie ik liefst zelf van nieuwe batterijen.

Daar ben ik zorgvuldiger in dan de gemiddelde juwelier.

2 likes

Is het een deksel met een aantal schroefjes langs de rand? Dat zou ik hier verwachten, hoewel ik dit model eerlijk gezegd niet ken.

1 like

Kom ik bij jou langs :eyes::joy:

4 likes

Voor een AP zou ik even horlogemaker zoeken. Ergens op dit forum is een plattegrond met betrouwbare horlogemakers.

1 like

Hier, nog een classy douchebag!

Kom je nog weleens in Twente? Movements in Hengelo kan dit prima voor je doen.

Peter moet dat prima kunnen en als ik me goed kan herinneren wonen jullie niet heel ver van elkaar!

Hoe staat het met de Black Tulips?

2 likes

Ik zoek altijd een goed excuus om weer naar Twente te mogen

Peter zegt mij niks! In ken alleen de namen Ralph en Wesley hier in Schiedam :joy: ik ga een van de Tulpjes toevallig morgen ophalen en laat me verrassen 🫣

1 like

@PeterLC waarop je reageerde :rofl:

Plaats maar wat fotos van de tulpjes als ze thuis zijn. Zo mooi :heart_eyes:

Ach jezus… TGIF!
Ik zet er morgen weer eentje op :wink:

1 like

Is goed. Heb je al een nieuw batterijtje?

Hier:

Nou wil het toeval dat ik momenteel redelijk bovenaan sta in het draadje. :innocent:

2 likes

Superhandig! Thnx Peter