Vervangen batterij van Cartier horloge

Mijn vrouw heeft een Cartier horloge model Declaration. Daar zou een nieuwe batterij in moeten.
Via de officiele kanaal duurt dat ongeveer 6-7 weken en is kostbaar. Waar kun je dat goed en veilig laten vervangen waarbij hij dan ook weer goed waterdicht is.

1 like

Bij elke GOEDE juwelier en/of horlogemaker die het ook kan testen op waterdichtheid.
Hier in Goes kost met testen mee €12,50

Ik weet niet of elke juwelier dit model aandurft.

Het is inderdaad wel erg kostbaar bij Cartier, misschien een horlogemaker hier op het forum (of een bekende van het forum) die er iets aan kan doen?

Gaaf horloge @Nightjar , erg apart.

Kijk eens hier misschien:

1 like

Stuur @Horloge24 een berichtje die kan je vast wel helpen.
Als ik je een tip mag geven ga er niet mee naar een willekeurige juwelier die achter de toonbank even snel een batterijtje erin zet als je wilt dat het goed gebeurt en daarna ook weer goed waterdicht is.

3 likes

Ik meen dat de caseback met schroefjes vast zit. Van Willegen in Rotterdam heeft een goede horlogemaker en ik dacht dat zij vroeger ook Cartier AD waren. Mijn ervaringen zijn goed bij hun.

Vaak moet er ook de nodige aangekoekte DNA verwijderd worden eerst, eigen ervaring is dat dameshorloges gemiddeld het ranzigst zijn. :mask:

Voor 12,50 is het wel bijna uitbuiting om dit gedaan te willen hebben. Ziet er als een pittig klusje uit.

1 like

Volgens mij moet bij dit model eerst de band eraf gehaald worden om wat ringen eraf te halen anders is er geen ruimte om het deksel te verwijderen.

Zie foto van internet geplukt, deel van deksel valt onder de ringen.

1 like

O dat wordt lekker vies allemaal! :sweat_smile: Ultrasoon badje voor alles wat los kan en veilig in de machine kan, is sowieso wel een aanbeveling.

Akersloot, Timefix kan je zeker helpen als dat in de beurt is.
Vanaf 5 mei zie ik ivm vakantie

Ik heb goede ervaringen met Ron Solders in Leusden.

Volgens mij is hij bekend met Cartier.

Bedankt allemaal voor jullie input! Het zal hoogstwaarschijnlijk toch wel een Cartier reparatie worden omdat ze onderdelen, zoals pakkingen, niet aan derden leveren. En dit is een wel heel speciaal model.

Nightjar