Ik vond Peter er moe uitzien !
Bedankt voor je ervaring Hans, dat is mij ook net medegedeeld in een mail van de GS dealer. Een omdoos aanleveren was geen optie, omdat dit teveel ruimte in beslag neemt. Een plausibel en praktisch argument, helaas niet een die de notoire hypochonder en fervent doemdenker enorm gerust stelt. Een plastic zak is de reguliere manier van vervoer. Zorgvuldigheid is wel toegezegd. Is jouw horloge in goede conditie teruggekomen?
Mechanisch forum chirurg Peter heeft zijn operatiezaal echter ook al ter beschikking gesteld voor een open hart ingreep onder steriele omstandigheden, waarbij de partner van patiënt aan het handje meegenomen mag worden ter geruststelling en bovenal belangstelling tijdens het stilleggen en direct reanimeren van de krachtig pulserende tweekleppert.
Voor een risco-analyst die zoveel mogelijk probeert uit te sluiten lonkt het alternatief meer en meerâŠ
Ja, volgens mij wel. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik na het tweede minuscule krasje gestopt ben met zeer zorgvuldig kijken. Er is in ieder geval geen grote veeg opgekomen haha.
Over de werkzaamheden en het resultaat van Schiedam ben ik in ieder geval zeer te spreken.
Mijn oris is ooit bij dr. @PeterLC geweest en hij is inderdaad uiterst precies. Echt het type âbij twijfel niet inhalenâ (en dat bedoel ik positief)
Bij de papieren, welke ik meegeleverd kreeg bij mijn GS uit 2016, zaten er naast het originele garantie document (blijkbaar werd mijn horloge in Japan gekocht en uitgeleverd) ook 2 inspectie rapporten waarin vermeld werd dat de batterij + pakkingen vervangen werden. MAAR ook dat het deksel vervangen werd en wat nu het nieuwe serienummer is.
Dit is uitgevoerd in 2019 en 2023. Dus elke batterijwissel. Dan begrijp ik de service kost van 259 euro.
WTF,voor een batterijtje van âŹ6,- en een o-ringetje van âŹ0.013đ±
En bijpolijsten en nieuw deksel en papieren
Ah,okay dan zitten er ook werkuren aan,dat is wel plausibel
Ik stond een maand of 2 terug voor hetzelfde dilemma. @PeterLC heeft mijn SBGN005 weer van een verse batterij voorzien, de pakkingen verzorgd en op waterdichtheid getest. Het kan natuurlijk, maar Peterâs zorgvuldigheid en zorg lijkt me lastig te evenaren voor een servicepunt waar elke seconde telt.
Ik heb de batterij van mijn sbgx295 reeds 2 keer laten vervangen bij Kalle Slaap te Grootschemer. De laatste keer was ik 30 euro kwijt, dat was inclusief waterdichtheid test.
Mijn GS is een sbgv239 uit 2018, overgenomen van @Fate_Amenable_To_Change en heeft onder zijn hoede eenmaal een nieuwe batterij gekregen van een gewoon goede horlogemaker. Mocht deze batterij ermee ophouden dan zal ik hem denk ik via de boutique naar Schiedam laten sturen om ook gelijk de pakkingen te laten doen - ik douche bij tijd en wijle met dit horloge om. Of ik ook een service aan het uurwerk laat doen staat nog te bezien - dat kost bijna net zoveel als een hele service heb ik begrepen (waarbij dus ook kast en band worden gepolijst) maar ik weet niet zo goed of dat nodig is. Het is tenslotte een kwarts waar bovendien een extra beschermende binnenkast omheen zit als ik het goed begrepen.
WTFđ€? Dus een quartz uurwerk ontwerpen waarvan de overlevering zegt dat het 50 jaar zonder service (alleen met batterijwissels) probleemloos blijft lopen, maar de caseback moet wel met regelmaat vervangen worden???
Lijkt mij dat daar iemand met zân hoofd tegen de Japanse Vredesbel is gelopen.
Interessant idee
Mogelijk op wens van de eigenaar? Kan me indenken dat de deksel diepe krassen opgelopen kan hebben door hem onzorgvuldig met metalen band neer te leggen. Zie dit wel vaker.
Als de vorige eigenaar dan ook de kast en mogelijk band liet polijsten, kan ik me voorstellen dat die deksel vernieuwd wordt ipv gepolijst. Het zijn dan ook de kosten niet meer als er toch al gepolijst wordt. Bovendien behoud je dan de diepte van de gravering en de dikte van de medaille (als het genoemde model die heeft dan he). Een beschadiging in zoân medaille krijg je nooit meer goed. Dus dan snap ik de vervanging en past het in het gehele plaatje.
Ik dacht ook dat het iets te maken had met een gravering in het deksel.
Afgeleid door de poffertjes. Ondanks die knaller om je pols.
Damn, heb trek
Niet geheel onredelijk; ik vraag een tientje minder maar hoef er niet van te leven. Heb wel ook nog een lucht-ontvochtiger aan en reinig ook de kroontube. Voor iets meer reinig ik ook de bracelet ultrasoon, wanneer nodig.
Ik zou het niet doen, pas na zo korte tijd. Eerlijk gezegd is dit een set en forget uurwerk, als hij het met een batterij er in doet, en GS vervangt de pakkingen, en ze hebben geen commentaar, dan zou ik slapende honden laten liggen.
Dat uurwerk kan rustig nog 20 jaar mee vooraleer je ook maar hoeft te denken over een service.
Dat is correct.
Uitstekend adres, niet omdat hij hier mee leest, maar ik hoor erg goede verhalen.
Je weet niet wat er met de vorige caseback is gebeurd, uiteraard. Dan nog vind ik 259 voor batterij + nieuwe pakkingen + nieuwe caseback niet exorbitant.
Kijk.
Ik zag jou laatst in mijn NA topic roepen dat je ook zin had in zoân ding, dus ik zou voortaan 30 pietermannen rekenen. Ik kom bij je in de lucht wanneer één van de twee een nieuwe nodig heeft.
Ja vind ik ook heel redelijk. Klaar terwijl je wacht. De laatste keer mocht het uurwerk nog even onder de microscoop. Waar het vervolgens op groot scherm te bewonderen was. Echte liefhebbers daar, men sprak vol lof over het 9F uurwerk & diens afwerking.
Ja, klopt. Dan is 259 niet eens zoân giga hoog bedrag. Maar twee keer in amper 5 jaar tijd moet ik toch een beetje van fronsen hoor.
Kan best dat er een gravering op gezeten heeft, of een beschadigingen zoals Nash hierboven aangeeft, of beide, of de ene keer dit / andere keer dat, of iets totaal anders, whatever, maar toch vind ik het apart.
Anyway, de eigenaar van toen zal diepe zakken hebben gehad en daar moet je dan als bedrijf altijd gebruik van makenâŠ