Victorinox INOX Mechanical ?

Dit argument komt wel vaker voorbij maar hoe vaak heeft iemand zich gemeld met schade na een sportieve activiteit? Persoonlijk verwijs ik dit naar het rijk van broodje aap.
Rondje fietsen over klinkers, motorrijden op een truttenschudder… Een keer gelezen dat de schakelband uit elkaar viel maar horloge in de mouw bleef hangen gelukkig.

1 like

Ik heb geen cijfers, zal inderdaad in het geval van golf ook onzin zijn.

Echter, je hoeft niet doorgeleerd te hebben om te weten dat de bewegende onderdelen in een automatisch uurwerk sneller slijten (bij klappen) dan een Quartz uurwerk.

Golf wordt dan wellicht enkel als leuk voorbeeld gebruikt. (De swing en stop kan een flinke klap zij ).

1 like

Mijn anders behoorlijk net lopende Orient Star loopt soms tot tientallen seconden achter als ik ergens heb staan applaudiseren. Maakt niet uit hoe ik 'm anders “mishandel”, dan loopt ie ok.

De shock absorbers zullen wel in actie komen maar of ie daar harder van slijt? Op 21.600 tot 28.800 bph… Inderdaad wel veel intensievere belasting dan quartz.

1 like

Nou, dat staat te benzine.

Je hebt torque, frictie, G’s en je hebt massa.
Op dit punt zijn verhoudingsgewijs alle uurwerken over-engineered.

1 like

Zeker G

3 likes

Maar de INOX wel.

1 like

Met een goed shock systeem kunnen horloges echt wel tegen een golftikje. Getest niet alleen door een pro-golfer (longhitter) maar ook bij 5G. Ga leen niet met een IWC golfen, dat is killing :joy:

1 like

Ik vind het een mooi ding, oogt clean en helder. Zou echter zeker voor de blauwe wijzerplaat gaan. Door de blauwe kleur vind ik hem minder zwaar overkomen.

Mag hier geen plaatje van het net posten maar als je even googled …you’ll know what i mean :wink:

Op zeker awel!

Een G mag niet ontbreken in de collectie.
Ik heb een DW6900, een old skool kneiterbak van de eerste orde.
Draag hem graag :sunglasses::+1:

You?

1 like

Flaneren met- en als een G moet je kunnen

2 likes

Mag ik dit suggereren?

Dan hou je een quartzje, maar wordt het net wat verfijnder.

Die INOX is niet lelijlk hoor, als sportief horloge. Maar wat @Ravvie zegt, net wat te lomp rond de lugs en bezel naar mijn smaak… Die band is wel briljant, en ik vind de wijzerplaat tof. En laat @Drebin maar lullen, want een ETAtje met van de shockproof is, ahem, eh, onverwoestbaar. :slight_smile:

Het woord van de dag. :+1: :rofl:

1 like

Ik ben persoonlijk groter fan van de oorspronkelijke Inox (op staal of rubber). Ik vind de wijzerplaat ook minder op dit model en de band is niet voor mij.

Mijn advies zou zijn ga voor de originele Inox! Met groene wijzerplaat nieuw te koop voor €390.

Hier is de mijne (helaas destijds de volle prijs voor betaald)

1 like

Zeker niet. Heb hem zelf 2x gehad

Dat is sowieso een goed advies

1 like

Bedankt voor dit topic… nu heb ik weer wat nieuws op het oog (dure bedoeling dit forum).

Wat vinden we hiervan?

1 like

Dat was nu juist mijn grootste ergernis. Ik snap het wel - de band wordt er ter plaatse niet dikker van - maar ik zat er altijd mee te hannesen. Ik vraag me af of er een andere sluiting op kan. Dan zou ik hem waarschijnlijk wel weer overwegen, want de rest vond ik wel tof.

Ik ervaar de sluiting als prettig. In het begin even wennen, maar dat valt echt reuze mee. De grootte van het horloge vind ik overigens meevallen voor mij (ik ben redelijk groot dat wel).

1 like

In de marketing ervan is ook geen woord te lezen over de bizarre robuustheid van de quartz versies. Vraag blijft natuurlijk of je dat echt nodig hebt, maar voor mij was dat wel de charme van INOX.

1 like


Ik heb er ook een echter krijgt te weinig draagtijd.
Is wel een prettig horloge.

1 like

De Quartz op rubberband heb ik al in de Diver versie. Een automaat is toch ook wel erg leuk, vandaar

1 like

Leuke suggestie!
Ik vind 37,5 mm wel wat aan de kleine kant