Vintage Breitling chronomat maanfase

XXoF Schreef:

Mooi ding zeg!! Waar vind je zoiets??

Tsja… bijna niet dus. Het schijnt nogal een zeldzaam ding te zijn. Ik heb het ook op internationale fora staan en daar komt goed nieuws voor die maat van me vandaan.

Ik zal een foto van het binnenwerk regelen, dat schijnt nogal bepalend te zijn voor de hardcore verzamelaar.

Leuk om te ontdekken dat er diep verborgen ook hardcore vintage circuits zijn. Mijn wereld lijkt soms niet groter dan vintage Tudor :wink:

Gr. Roel

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Leuk om te ontdekken dat er diep verborgen ook
hardcore vintage circuits zijn. Mijn wereld lijkt
soms niet groter dan vintage Tudor :wink:

vergis je niet, ik denk dat de vintage markt vele malen groter is dan dan niet vintage. Ik denk dat ieder merk een trouwe (grote) groep vintage verzamelaars heeft en die proberen allemaal hun ‘verzameling’ compleet te krijgen, sommige doen alleen duikers , bijv alle 1e uitgaven van alle grote merken en andere willen elk type repeaters etc etc

er zit alleen 1 heel groot nadeel aan vintage verzamelen , er is zo verschrikkelijk veel keuze omdat je van sommige merken 80-90 jaar overbrugt , en er werden ook toen elke 2/3/4 jaar nieuwe modellen uitgebracht of wijzerplaten die anders waren dan de vorige

p.s. zo diep verborgen zijn die circuits niet :wink:

Zoals beloofd;

gr. Roel

Non-de-jus! Wat een prachtige Breitling! Uitzonderlijk!

haha, ik vind het horloge ook mooi, maar jullie reacties zijn priceless.

Als er geen Breitling op had gestaan, had ik hem ook mooi gevonden bedoel ik er mee.

Er surft hier nog zo’n mooie vintage rond die ik erg mooi vind, maar het geld er nooit voor over zou hebben.

Erger nog, ik zou het horloge geserviced nog mooier vinden, maar begrijp dat de echte liefhebbers er anders over denken.

In mijn Breitling boek staat voor ref. 801 gebruikt caliber Venus 190.
In de referentielijst staat voor 801; chronomat, hand-wound, rond case, square buttons, 30min&12 hour counters, date moon phase, turning bezel calculator.
Van Venus 184 spreekt men niet eens.

Als ik dan zoek in mijn caliberboek der chrono’s staat voor Venus 190,is met rattrapante.

Jaartal 1948 is juist.

Wie is hier fout ? Ik denk dat er in het boek van Breitling (van Benno Richter) veel fouten staan.

En dan brullen we nu gezamelijk : ReneJK ! !

Dit maakt mij razend nieuwsgierig .

Yo , Manu .

Freddy Schreef:

Wie is hier fout ? Ik denk dat er in het boek van
Breitling (van Benno Richter) veel fouten staan.

helaas staan in “Richter” meer dan ‘een paar’ foutjes , maar ja, je kunt ook niet alles weten , zelfs niet als je er een boek over schrijft :wink:

Krabong Schreef:

Zoals beloofd;

gr. Roel

het is helemaal OK en 100% origineel, niets meer op aan te merken of over te vragen (behalve een leuke prijsje dan via PM :)-D )

manu Schreef:

En dan brullen we nu gezamelijk : ReneJK ! !

zie hierboven :wink:
maar hij is heel mooi en goed
Gold Master mark (167) is OK , Breitling script erboven een verrassing maar OK en de 'Breitling Premier" gravering is ook OK

(tu)

Gr. Roel

Ik hou wel van die oude gouden chrono’s. Super mooi is deze Breitling.

Super Roel, waar tover je ze toch vandaan. :}

Jürgen Schreef:

Ik hou wel van die oude gouden chrono’s. Super
mooi is deze Breitling.

Vooruit dan; http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,638372

:wink:

Gr. Roel

Een fraaie chrono! Een zoektocht over het internet leert dat dit model wel
erg zeldzaam is. Het Venus uurwerk ziet er trouwens ook onberispelijk uit.

Groet,
William

Bedankt voor de schitterende foto’s!
Eenzelfde exemplaar is vorig jaar van eigenaar gewisseld, zie;
http://www.steinermaastricht.nl/forms/oneProduct.asp?hidCOOK=5708244&hidGIP=94.209.193.150&hidSID=865076087&PAGE=oneProduct.asp&IDMERK=7&IDFEAT=&TYPE=&IDCATEGORIE=1&hidLANGUAGE=1&hidITEMID=1805

Aguja Schreef:

Bedankt voor de schitterende foto’s!
Eenzelfde exemplaar is vorig jaar van eigenaar
gewisseld, zie;
http://www.steinermaastricht.nl/forms/oneProduct.a
sp?hidCOOK=5708244&hidGIP=94.209.193.150&hidSID=86
5076087&PAGE=oneProduct.asp&IDMERK=7&IDFEAT=&TYPE=
&IDCATEGORIE=1&hidLANGUAGE=1&hidITEMID=1805

Philipp had een rose gouden exemplaar, die ik laat zien is een geelgouden. Klein detail wellicht maar toch leuk om te weten (tu)

gr. Roel

Ja zo zijn er nog wel enkele detail-verschillen aan te wijzen…:wink: