Vintage Chronographs ONLY


Nieuwe kroon en stift……eindelijk weer om de pols :metal:

14 likes

25 likes

25 likes

Om het projectje nog beter in orde te krijgen zou ik het volgende aanbevelen.
Op de foto van de timegrapher, zie ik dat de twee lijnen behoorlijk uit elkaar liggen.
Dat houdt in dat de impulssteen op het plateau niet in het centrum staat van het anker in de ruststand.
Om dat te corrigeren zal de stand van de spiraal op de balans as moeten worden aangepast. Dus de spiraal een fractie verdraaien zodat de lijnen op de timegrapher weer een lijn vormen of ie ieder geval zo dicht mogelijk bij elkaar.
Wel heel voorzichtig zijn met verstellen, uitschieten kan de spiraal beschadigen.
dixi

2 likes

Merci voor de feedback, als de beat error aan de balansbrug af te regelen valt, doe ik het nodige.
Maar voel me nog niet zeker genoeg om bovenstaande tot een goed eind te brengen. Zal eens moeten oefenen op sloopuurwerkjes.
Werk aan het spiraal schrikt mij nog te veel af, maar ga het een keer moeten leren hé

1 like

Vandaag uit de revisie en om de pols. Hij is fijn!

25 likes

18 likes

Gefeliciteerd - da’s een :star:

Vandaag deze om de pols gehad, leek me een mooie voor Pasen.

15 likes

20 likes

Is dat met Venus uurwerk?

Even een fototje gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes


Ja dus mooi hè!

8 likes

14 likes


Nog effekes om vandaag, binnenkort op zoek naar een nieuw baasje

14 likes

Bijna een tweeling :male_detective:

7 likes

Nog eens een deel van de collectie bovengehaald, misschien is het nog eens tijd om wat uit te dunnen :man_shrugging:t2:

15 likes

Ik zie daar 2 venus 170 calibers denk ik? Met name de 3e van links vind ik erg mooi hoor met die chromen kast.

1 like

De 2de en de 3de zijn inderdaad knappe Pontiac’s. Beide hetzelfde model, het materiaal is gewoon anders.

2 likes

Beauties hoor.

1 like