Vintage Chronographs ONLY

@teun, zo te zien geblauwde wijzers geen radium. Ik heb ook een venus 170 komt ongeveer uit 1940 bij mij.

18 likes

Prachtig :heart_eyes_cat:

1 like

Dankjewel!

1 like

Vooral de Lemania vind ik erg mooi!

1 like

Heb een beetje de indruk dat dit achteraf aangebracht is, dit zie je inderdaad maar zelden zo. Verder heeft wijzerplaat totaal geen lume, wat ook vrij ongebruikelijk is als de wijzers het wel hebben. :thinking:

Dankjewel Koksie,

1 like

Bedankt voor je reactie. Die indruk heb ik zelf ook. Het lijkt echt ‘n laagje boven op de wijzers. @Pieter67 het is anders dan geblauwde wijzers.

Groet,

2 likes

Leuk topic!

22 likes

Hier mijn meest recente chrono ook maar even posten dan. Niet wat de meesten onder een “vintage chronograph” verstaan, maar het is er toch echt een :innocent::innocent:
Tissot met Lemania 19n kaliber uit omstreeks 1944.

17 likes

An inside job :male_detective:


Uit 't archiefje :slightly_smiling_face:

12 likes

Mijn chronografen naast de 16030 Buckley :yum:

24 likes

Mijn Franse Airain jaren '50 met Venus 188 onder de kap. :slightly_smiling_face:

18 likes

Die blijft prachtig. Heb er vaak verlekkerd naar gekeken :slight_smile:

1 like

Dankje! Het is een beauty inderdaad. :blush: Hij komt zeer binnenkort in het ‘blauw’ :wink:

2 likes

Neeeeeh johhh, in een stalen klatser

19 likes

33 likes

Hele leuke!

1 like

Pracht exemplaar :ok_hand:- Telstar??

2 likes

Dank je, ooit teruggevonden dat Telstar een merk zou zijn geweest van Candino watch co
Maar evengoed dezelfde kast en wijzerplaat tegengekomen met Aero Neuchatel en diverse andere merken op de plaat.
Mijn gok is dat dit een pakmerkje is. Maar draag het horloge daardoor niet met minder plezier :slight_smile:

2 likes

Ah ja daarom kwam die me al bekend voor. Maar die heeft bij mij geen originele bezel meer dus toch andere looks :slightly_smiling_face:

1 like