Vintage Chronographs ONLY


Deze 6139-6012 is van mijn pa nieuw gekocht in 1973 in Sittard. Daar is het virus voor Seiko en chrono’s mee begonnen.

13 likes

Is dat een chronograaf? :thinking:

1 like

Zeer indrukwekkend geheel grote man!
:ok_hand:

1 like

Mooie Omega :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge :heart_eyes:

1 like

Thanks :slight_smile:

17 likes

Mooi!

De Cimier is technisch geen chronograaf maar een chronostop denk ik.

1 like

Hoppa!!! Lekker uitgepakt meteen :ok_hand:

1 like

Oke, oke @wbcoupe en @Koksie. Jullie hebben beiden gelijk. Dit zijn beide wannabee chrono’s :slight_smile:

1 like

Ha ha, toch leuke horloges en ik vind ze er prima tussenpassen. Ik heb zelf ook zo’n Cimier, maar dan een “gouden” :smile:.

1 like

Mijn 3 vintage chrono’s. Ik heb het geleerd. Vintage is prachtig (vaak), maar bij een ander.
Ik geniet van oude modellen auto’s, maar rijd liever redelijk nieuw.
Zo met de vintage horloges, ik vind ze prachtig, maar niet bruikbaar.

Daarom: Hulde aan de vintage-dragers :partying_face: voor het behouden van diversiteit en geschiedenis.

17 likes

Update voor mijn incoming projectje van de chrono met dieptemeter: is vandaag aangekomen
Stond op ebay geadverteerd als “niet werkend, te reviseren”. Was er quasi zeker van dat er een valjoux 7734 in zou zitten en dat daar wel stukken voor te vinden zijn.

Mijn verbazing was groot:


nu hoop ik de toekomst altijd een dergelijke amplitude te krijgen voor niet werkende horloges :joy:
niet enkel loopt ze heel goed, datum verzet is ok en seconde en minutenwijzer resetten perfect op de 0

restte dus enkel een klein zandstrand te verwijderen uit het gaatje van de dieptemeter (midden rechts) en van tussen de kroon en de pushers, ultrasoon badje voor de band en het plexi glaasje schuren


en hij kon vandaag al om de pols


mijn dag kan niet meer stuk :+1:

25 likes

Da’s een mooie meevaller :smiley::+1:

1 like

Gaaf! hoe werkt de dieptemeter dan?

1 like

Zo blijkbaar


water kan langs één kant in het buisje (bij de Kody ingewerkt in het plexi glaasje)
hoe dieper, hoe meer druk en hoe verder het water in het buisje binnendringt

Ga het alleszins niet in de praktijk testen met deze horloge :wink:

6 likes

Ah! En dat is dan leesbaar op de bezel?

1 like

idd

23 likes

:heart_eyes:

Nieuwe aanwinst, helaas geen originele dial.

9 likes