Heerlijke uitspraken, je zou omgekeerd evenredig kunnen concluderen dat een Rolex (praktisch) overbodig is, in ieder geval voor het gros van de mensen dat niet voornemens is de meute te ontstijgen, laat staan een berg te beklimmen.
Prachtig horloge !
Blijkt het een computer te zijnā¦
70 m is in ieder geval ābewezenā
Leuk zeker als je dezelfde aan de pols hebt gehad de Reusser is weg zoals @septentrio deze lijn startte hier een bescheiden bijdrage toch
//img.horlogeforum.nlD//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlā//img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nlt//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nl://img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlp//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlw//img.horlogeforum.nlw//img.horlogeforum.nlw//img.horlogeforum.nl.//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nll//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlc//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nln//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlc//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nl.//img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nlt//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlt//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nld//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlz//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlt//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlp//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlv//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlā¬//img.horlogeforum.nl9//img.horlogeforum.nl5//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlš//img.horlogeforum.nl
//img.horlogeforum.nl!//img.horlogeforum.nl[//img.horlogeforum.nli//img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlg//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl|//img.horlogeforum.nl2//img.horlogeforum.nl3//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nlx//img.horlogeforum.nl5//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nl]//img.horlogeforum.nl(//img.horlogeforum.nlu//img.horlogeforum.nlp//img.horlogeforum.nll//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nld//img.horlogeforum.nl://img.horlogeforum.nl///img.horlogeforum.nl///img.horlogeforum.nl1//img.horlogeforum.nl1//img.horlogeforum.nlg//img.horlogeforum.nlq//img.horlogeforum.nlg//img.horlogeforum.nlB//img.horlogeforum.nlE//img.horlogeforum.nln//img.horlogeforum.nl1//img.horlogeforum.nlG//img.horlogeforum.nlF//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nlg//img.horlogeforum.nlL//img.horlogeforum.nlI//img.horlogeforum.nld//img.horlogeforum.nlx//img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nlf//img.horlogeforum.nl3//img.horlogeforum.nlj//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nl0//img.horlogeforum.nlp//img.horlogeforum.nl4//img.horlogeforum.nl6//img.horlogeforum.nl.//img.horlogeforum.nlj//img.horlogeforum.nlp//img.horlogeforum.nlg//img.horlogeforum.nl)//img.horlogeforum.nl
//img.horlogeforum.nlO//img.horlogeforum.nlk//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl,//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlw//img.horlogeforum.nli//img.horlogeforum.nlj//img.horlogeforum.nlz//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nls//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlz//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nln//img.horlogeforum.nld//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nll//img.horlogeforum.nlu//img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlv//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nld//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlt//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlc//img.horlogeforum.nlh//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nln//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlh//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nll//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlm//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nlo//img.horlogeforum.nli//img.horlogeforum.nle//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlE//img.horlogeforum.nln//img.horlogeforum.nli//img.horlogeforum.nlc//img.horlogeforum.nla//img.horlogeforum.nlr//img.horlogeforum.nl //img.horlogeforum.nlš//img.horlogeforum.nlš//img.horlogeforum.nl
Advertentie van de 1ste King Seiko.
Seiko gebruikte voor dit model een zelfsmerende veer van Carl Haas.
Een vertaling uit het Japans, met een beetje fantasie is te ontdekken wat er precies staat. :
Over Self-Glying Spring
In het binnenland heeft de zelfsmerende veer die alleen voor de kroon van Seiko wordt gebruikt geen olie nodig, dus hoeft deze niet te worden gesmeerd, omdat deze opnieuw wordt gewassen, zelfs als deze wordt gedemonteerd en gerepareerd.
Zelfsmerende lente-mai (gemaakt door Carl Haas GmbH, onder de handelsnaam Nibagride) is een witte veer met een extreem dunne smeerfilm en ziet er hetzelfde uit als een gewone veer, maar dan met olie Het heeft hetzelfde effect als. Deze coating is voldoende duurzaam, zodat hij gedurende lange gebruiksperioden geen koppel verliest. Omdat er geen olie ontstaat, is er geen verandering in het koppel als gevolg van olieverslechtering en is de uitvoer van de veer stabiel.
Zelfsmerende veerveren worden vanaf het begin niet gesmeerd, dus ze onderscheiden zich duidelijk van andere witte veerveren. Indien per ongeluk gesmeerd, heeft dit geen invloed op de prestaties van de veer. Zelfs als je om wat voor reden dan ook schoonmaakt, is het prima met een gewoon schoonmaakmiddel (zoals benzine), maar vermijd alsjeblieft zoveel mogelijk druppeltjes.
De werking van de zelfsmerende veer is gelijk aan die van andere witte veren, behalve dat er geen olie hoeft te worden gebruikt en dat de behandelingsmethode niet verandert.
Citaat: SEIKO-nieuws NO.29 1960 11
Technische cursusreeks NO.18