Vintage horloge-advertenties

Leuke advertentie, prachtig horloge👍

1 like

Al eerder gepost op dit forum, maar leuk om hier ook even neer te zetten :slight_smile:

Elka-01Elka-02

En de klassieker bij uitstek:

12 likes

Horlogeprijzen 1940:

4 likes

Een corset met binnenband en voorsluiting was duurder😱

2 likes

De Pionier fiets van f36.50 is 2 tot 4 keer duurder dan een zwitsers anker horloge.
Of 15 keer duurde dan een instap ‘merkhorloge’.

De gemiddelde prijs van een fiets (non elektrisch) was in 2017 €608.
Eén vijftiende daarvan is net over €40. Daar heb je nu ook een instapchinees voor.

Maar het vergelijkbare prijsinterval van €150 tot €300 hebben de Zwitsers inmiddels wel verlaten.

Overigens is een brood nog veel meer in prijs gestegen dan fietsen, laat staan horloges, die waren €0.08 toen.

3 likes

Pff had ik toen maar duizenden broden ingeslagen

8 likes

13 likes

6 likes

Doe me al die horloges op de plaatjes maar :wink:
Apart dat de Seiko 0634 duurder was dan de speedmaster!

3 likes

Kies maar… seaman of salaryman?

6 likes

Die eerste staat al in deze draad, maar “plus de 1000 modèles” van Jaquet Droz, dat zijn er ook echt wel héél veel!

Pontiac prijzen 1965

9 likes

De 21569 heb ik NOS, full set 1977

7 likes

Zelfs adverteren op lucifer doosjes! Grotere kans de sportieve jonge mens te bereiken?

Leuk topic! Advertenties uit www.old-Omegas.com

14 likes

Zo’n Seiko was ook nog duurder dan een moonwatch… vooruitgang hè😳

Edit. Er was me al een voor… :beers:

Leuke website, thanks voor de link!
Ook nog een leuk iets gevonden :slight_smile:

Te zien dat de Constellation destijds echt wel het kostbaarste model was.

2 likes

Graag gedaan David. Ja die chronostop was in verhouding best wel een voordelig en leuk horloge. Beetje spielerij.

1 like

Ja leuk om te zien. (Afbeelding uploaden ging net niet goed volgens mij, staat er nu wel op).
De nieuwprijzen van destijds spiegelen niet helemaal met de huidige prijzen van de vintage exemplaren :joy:

1 like

De gold capped waren toen duurder dan de stalen :slight_smile:

En ik voel de rib uit m’n lijf getrokken worden als ik nog maar die 550 van de deluxe lees, wat moet dat ding immens duur geweest zijn toen, aan bijna 3 keer de prijs van het stalen model :sweat_smile:

1 like

Dat is nu wel anders inderdaad. Ja de Deluxe is echt fors duurder zeg.

Wel leuk om te zien dat de Constellations destijds duurder waren dan bijvoorbeeld een Seamaster 300. Het ‘instapmodel’ qua prijs destijds van de Constellation-lijn (een stalen zonder datum), is zelfs duurder dan een Speedy.