Vintage horloge reclame

succes

5 likes

4 likes

Online is hier veel te vinden van diverse horlogemerken:
https://www.hifi-archiv.info/Uhren-Werbung/

8 likes

Toffe link, bedankt :+1:

Dank voor het delen :+1:t2:

Dankjewel! :smiling_face_with_three_hearts:

Die link is echt supergaaf!

1 like

Ik zag deze net voorbij komen en vond 'm toch best gaaf.

5 likes

Voor de liefhebber, het horloge wordt aangeboden op vinted.

2 likes

Oud draadje, maar toch even weer omhoog hijsen, want leuk!

Ik heb jaren lang, toen ik nog wat actiever was met het verzamelen van vintage vulpennen, originele (tijdschrift) advertenties van klassieke vulpenmerken verzameld. Totdat er geen plek meer was in huis om ze overal waar dat relevant was (werkkamer enzo) op te hangen. Er bleven jaren lang mappen vol met advertentiebladen en pagina’s in mappen in de kast liggen. Daar ben ik dus mee gestopt. Zelfde verhaal voor horlogemerken. Wat ik nog steeds wel doe is af en toe mooie replica’s /scans van oude horloge advertenties van het internet plukken en in de documentatiemappen (digitale mappen op mijn PC dus) opslaan. Leuk om bij de hand te hebben als ik een postje hier op HF maak over een bepaald merk of model horloge. Ik plaats dan vaak zo’n advertentie afbeelding bij het artikel.

Hieronder zomaar at random wat voorbeelden (niet per se van horloges die ik zelf heb):

Een paar jaar geleden maakte ik samen met Mw. Lexaf een vakantietocht door de Zwitserse en Franse Jura, met name om de locaties van het hart van de Franse en Zwitserse horlogeindustrie te kunnen bezoeken. De prachtige horloge musea in La Chaux-de Fonds (CH), Le Locle (CH) en Besançon (F) waren indrukwekkend en leerzaam. Ik vond toen we in Le Locle waren op een kleine boekenbeurs een prachtige boekuitgave. Een schatkamer op het gebied van horloge advertenties en de historie daarvan.

Nog steeds te koop, o.a. hier:

L’heure pour tous, une montre pour chacun: Un siècle de publicité horlogère : Huguenin, Régis, Bernasconi, Gianenrico: Amazon.fr: Livres

Een must have voor wie geïnteresseerd is in dit aspect van het verzamelen van (vintage) horloges.

4 likes

1 like

1 like