Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

1 + 1 = 1? en de

1 like

Heb het nagevraagd. Kan hem voor iets minder dan de vraagprijs ophalen. Hoe zit het met servicen van deze uurwerken, makkelijk en betaalbaar of duur en moeilijk?

Wellicht vloeken in de kerk, maar ik zou een Seiko van 300 euro of minder gewoon dragen tot ie niet meer goed loopt en dan een andere kopen en de huidige verkopen.
Zou er geen servicebeurt voor gaan betalen wat in de buurt komt van de prijs van het horloge.

Deze compressor?

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/automatisch-zelf-opwindbaar-horloge/horloge-tissot-t12-supercompressor-1969-315081367.html

Lijkt er mooi uit te zien!
@Santa_Sangre is inderdaad vloeken in de kerk, de aanschafprijs mag dan relatief laag te zijn, maar je koopt wél een kolomwiel chronograaf met verticale koppeling, automaat, dag/datum quickset uit de jaren '70. Prijzen gaan erg hard omhoog de laatste tijd.

1 like

6139 zijn niet echt mainstream uurwerken en niet iedere horlogemaker kan met dit uurwerk overweg. Opzich zijn het niet heel ingewikkelde klokjes maar hebben wel nog een day/date er bij. Zo te zien is de kroon nog origineel wat een groot plus punt is. Maar verder geen pics van het uurwerk dus lastig te zeggen of alles in orde is.

Heel toevallig is mijn eigen Pogue nu onderweg voor onderhoud. Maar daar moest wel meer aan gebeuren, kroon was niet goed, pushers zaten dus vast en gekrast crystal. Via via in contact gekomen met iemand die als hobby Seiko’s serviced en hij gaat het onderhoud aan mijn Pogue doen. Dus ja ik hoef niet echt uurloon te betalen dus (onderdelen + flesje wijn zegmaar), weet niet zeker wat het normaal kost. Van wat ik ergens anders gezien had is alleen service rond de 120-150 euro, dus zonder evt onderdelen die vervangen moeten worden.

Kan me wel vinden in het antwoord van @Stanta_Sangre. Maar dat ligt er helemaal aan hoe goed hij op dit moment loopt. Loopt hij prima zou ik hem inderdaad lekker zo houden!

1 like

Deze verkoper staat er regelmatig met mooie vintage horloges, oa veel Omega, maar vaak stevige prijzen. Ook deze T12 heeft er eerder opgestaan voor een aanzienlijke prijs.
Wie weet is hij ook forumlid en valt er over ‘forum-prijzen’ te praten :wink:

1 like

Pushers vast is geloof ik een standaard probleem bij de 6139 klokjes van Seiko, heb er zelf nooit wat aan (kunnen) laten doen - toen niets leverbaar, en zowiezo inderdaad niet voor iedere reparateur een zegen (Japanse vloek?!). Ik heb ze ook zonder perfecte chrono functie al lief, maar was toch verbaasd toen ik een keer ergens op het forum kreeg te lezen dat die probleempjes met de pushers vrij eenvoudig op te lossen zouden zijn. Anderzijds zo er aan gewend dat ik niet de snelheid van een ritje naar Amsterdam er mee kan ‘klokken’ dat ik er nog niets aan heb laten of willen doen. Het zijn voor mij toch een beetje werkhorloges zonder al te veel blabla, en dat mag best zo blijven imho! Veel plezier met je aanwinst MT 043!!

Ik weet dat er hier een paar liefhebbers zijn :slight_smile:

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=58550

1 like

Nieuwe pakkingen, er zijn hele goede kwaliteit nieuw gemaakte pakkingen met de originele vorm verkrijgbaar. Vervangen is best makkelijk. Het meeste moeite kost het verwijderen van de oude keiharde pakkingen.

1 like

Dus van jou was destijds die info Martijn? Ik was toen heel blij om het te lezen, ook omdat het natuurlijk waardeverhogend werkt als de functies in orde zijn. Maar zoals ze nu zijn heb ik dus ook weer geen goeie argumenten om ze op marktplaats te zetten en houden ze hun oude - mijn eigen - waarde :blush: :grin:

1 like

EBay item 301996164858 is het kwaliteits spul.

Thanks voor de info iedereen.

Volgens de verkoper:
Glas is pas vervangen en het uurwerk en chronometer lopen prima. Datum en dagaanduiding ook. De pushers gaan wel iets stroever de laatste tijd zegt hij (bekend probleem dus).

Vindt het een leuk ding dus denk na over een goed bod :slight_smile:

1 like

das de mijne inderdaad, prijzen zijn altijd bespreekbaar :slight_smile:

Hoe groot is de kans dat je deze ooit weer in originele staat kan terugbrengen?

http://m.ebay.de/itm/PROJECT-1967-Omega-Speedmaster-Professional-Cal-321-145-012-105-012-/122193389861?nav=WATCHING_ACTIVE

1 like

de vraag is of je dat moet willen? Kast ziet er wel vrij scherp uit nog (geen expert) en hands en dial zien er ook niet slecht uit toch? Wel re-lumed. De vraag is dus eigenlijk wat je wil met dit horloge?

edit: lees net de de case inderdaad niet origineel is.

1 like

Het was een educatieve vraag mocht ik zoiets nog in de toekomst tegenkomen en willen betalen. Vroeg me af of het überhaupt mogelijk is!

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m1101132877-horlogemaker-gereedschap-rolex-bergeon-certina-wolf-jahn-co.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7

Allerlei horlogemakers gereedschap etc te koop. Geen idee of de prijzen oke zijn overigens. En zie zijn andere advertenties want hij heeft nog meer.

(heb zelf geen belang, ken de beste m/v niet)

1 like

Het is mogelijk.

Reken wel op 2k voor een dial. Ongeveer 250E voor hands die je nog moet laten relumen of originale voor 500e.

Oppassen: nep Omega Constellation

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1102373788-omega-constellation-automaat-18-krt-gouden-kast.html