Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Die tijd heb ik helaas niet meegemaakt aangezien ik er pas een klein jaartje op kijk. 10 jaar geleden was alles op vintage horlogegebied beter :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij chronocentric moet je vragen om een tagged foto/referenties en betalen met paypal als business transactie.

Haha het is echt iets van een jaartje dat het misgaat daar.

Het eerste deel van je reactie werkt zeker het tweede deel is lastiger.

Door het grote aantal oplichters en het gemak waarmee je een Paypal transactie kunt intrekken zitten daar ook weinig echte verkopers op te wachten.

Je kan niet zelf een betaling intrekken. Je kan alleen een case openen.

Als je als verkoper een werkend trackingsnummer hebt en het aangetekend hebt laten versturen, zal niet zomaar het geld worden teruggestort.

Paypal wordt niet voor niets door zo veel mensen gebruikt wereldwijd hoor.

Een echte online verkoper gebruikt juist paypal, aangezien er maar weinig kopers zijn die geld willen overmaken naar een bankrekening van een onbekende.

Ik zou me als ik jou was iets beter verdiepen in Paypal en met name de beroerde ervaringen met Paypal als verkoper.

1 like

Bedankt voor je advies maar ik koop en verkoop echter al vele jaren zeer regelmatig via paypal tot volle tevredenheid.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarin het niet goed gaat.

Daarnaast moet je zelf ook gewoon je gezonde verstand gebruiken zowel bij een koop als verkoop via paypal.

1 like

Of ze gewoon van een lege CC laten trekken en de charge van de CC terug laten trekken. Dan zit paypal zonder geld en wordt de transactie gecanceled.

Zoals ik hier boven zeg, er zijn altijd uitzonderingen. Maar dit is absoluut geen schering en inslag bij paypal en niets iets waardoor je paypal niet meer zou moeten gebruiken als verkoper mijns inziens.

Oh nee inderdaad. Ik gebruik nagenoeg altijd paypal voor buitenlandse transacties. Gewoon dat er wel degelijk mee gekloot kan worden.

Klopt uiteraard kan dat, ik reageerde op Emilio z’n verhaal die het had over het grote aantal oplichters die van paypal gebruik maken en dat serieuze verkopers niet op paypal zitten te wachten daarom.

Natuurlijk zijn er oplichters die paypal gebruiken, net zoals er oplichters zijn die een bankrekening gebruiken, maar dit percentage valt echt in het niet bij de normale gebruiker.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor grotere bedragen ook liever een overschrijving heb.

Het is vrij moeilijk geworden om mensen te vinden die (internationaal) grote bedragen naar je bankrekening willen overschrijven als betaling.

Ik doe dat als koper bij grote bedragen echt nooit.

Voor de Heuer fans, http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1130018865-horloge-heuer-calculator-cal-12-1970-s-vintage-zeldaam.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=16

Heuer Calculator

Forumlid @mark020 is al on it!

@hxcmdp voor 750 wil ik hem ook wel :slight_smile:

1 like

Deze kom je niet zo heel vaak tegen, en nog in mooie staat:

http://www.ebay.nl/itm/152398597102?ul_noapp=true

1 like

Ziet er inderdaad zeer mooi uit, wel vreemd dat achterop het uitgifte nummer lijkt weg gepoetst? Boven dat duikertje staat toch meestal een nummer tussen 0 en 200 (soms met MN ervoor) ?

Als je inzoomt, zie je onder het streepje tussen ATM en 1000m een 6 staan. Ik denk dus dat het nummer er wel is, maar dit is altijd veel oppervlakkiger gegraveerd dan de rest van de tekst.

Als er MN op had gestaan, was hij nog een stukje interessanter (en kostbaarder) geweest.

1 like

De omega Geneve Dynamic werd net weer omhoog geschopt door de verkoper. Nog niet verkocht dus blijkbaar. Maar even een mailtje sturen :slight_smile:

1 like

Geheim tip: als je meldt dat je met PayPal wilt betalen, hoor je niks meer …