Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Koopje :joy:

1 like

Voor de Certina kenners:

Mocht deze Certina duiker echt origineel zijn, dan lijkt dit me een goede deal; maar ik heb grote twijfels:

http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=75930

refnr, voor zover ik dat kan ontcijferen, lijkt 5801-300 wat voor een voor een vroege DS2 automatic staat, wat overeen komt met het 25-651 uurwerk en de caseback.
Kast en bezel lijken echter gelijk aan een Epsa supercompressor die ik hier heb liggen. Wijzers en plaat zeggen me niets voor een Certina duiker. Staaltje huisvlijt?

Kast en bezel lijken identiek aan wat ik eens van Gruen en Favre Leuba had aan seventies duikers, behoorlijk dikke klokken en volgens mij door een behoorlijk aantal Zwitserse fabrikanten als basis gebruikt - ik meen me ook een zelfde van Jaeger Lecoultre te herinnerenā€¦

Ik vertrouw het voor geen haar.

Voor de fans van verkleurde duikers een Tissot PR300:

Wel even de wijzers relumen. :sunglasses:

Edit: Wijzerplaat lijkt niet midden op het uurwerk te zitten, mogelijk zijn de pootjes verbogen/gebroken.

Seikomatic R voor de liefhebbers??? nog 4 uur te gaan

misscien wel liefhebbersā€¦

http://www.ebay.com/itm/1940s-Art-deco-Vintage-SUPERA-Swiss-made-mechanical-wristwatch-cal-ETA-746-/162634905038?hash=item25ddcbb5ce:g:wH0AAOSwxbtZbbkl

certina met zware patina!! lopende automaat

Haha watā€¦ :upside_down:

http://www.ebay.com/itm/Seiko-Mens-Watch-Self-winding-Stainless-Steel-/272846296017?hash=item3f86e813d1%3Ag%3AawYAAOSwx6FZuX6e&nma=true&si=NZoQr5MFSDzzucNpojI1x%2FhGDLg%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

1 like

55 USD? Hahaha geweldig.

1 like

Hoe dat kan, geen idee. :joy: Ik heb flink meer betaald voor een stuk minder mooi exemplaar :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar afwachten of de verkoper Ć¼berhaupt internationaal verkoopt of dat het mogelijk is dankzij het vreselijke ā€œGlobal Shipping Programā€. (Of je moet iemand in de VS weten die voor je bied)

1 like

Meeste verkopers verkopen wel internationaal. Ik bied heel vaak op dingen waar geen shipping naar NL bij staat nog. Tot nu toe geen problemen mee gehad. De verkoper een berichtje sturen of hij een shipping quote wil invoeren en dan kan je afrekenen.

Wil niet als de verkoper het GSP gebruikt, de internationale verzender blokkeert de verkoop van o.a. Seiko items. Dan moet de verkoper de veiling afbreken en de boel er opnieuw opzetten zonder GSP. Ook als ie wel naar Nederland wil verzenden lukt het niet door het Global Shipping Program. Heb ik vaak gedoe mee gehad. Veel Amerikaanse verkopers weten niet eens dat ze verkopen volgens het GSP. (Niet lezen)

1 like

Maar bij deze stond toch ā€œnot specifiedā€ in plaats van via GSP?

Had ik niet gezien, zit op mobieltje :smile:
Hier mijn GSP rant trouwens .
http://www.thewatchsite.com/showthread.php?t=45305

1 like

Dat global shipping program moet echt sterven. Als dat er bij staat, haak ik sowieso al af. Veel te duur.

1 like

Zonder GSP is in de VS kopen ook duur. Verzendkosten zijn hoog en BTW moet je betalen voor elke keutel die je uit de VS importeert, en dan komt er nog weer iets van 13 Euro inklaringskosten bij. Vanuit China glipt er een hoop door, vanuit de VS nul komma niks.

Laatst nog een paar uurwerkjes gekocht in de VS. Werd ook via GSP aangeboden maar dan mag je dus niet bieden. Ik de verkoopster gevraagd of ze ook normale USPS shipping kon aanbieden. Dat wilde ze, dus toen kon ik een bod uitbrengen. Won het object voor 25 Euro. kwam 28 Euro shipping bij en vervolgens mocht ik nog 25 Euro BTW + inklaring aan de postbode betalen. Uiteindelijk dus 78 Euro betaaldā€¦:fearful:

Als het via GSP had gekund was ik 25+18+10 =53 Euro kwijt geweest; veel goedkoper dus. Alleen wordt het kopen van horloges vanuit de EU om een of andere dwaze reden geblokkeerd.

Dus ik haat dat GSP ook, maar niet vanwege de prijs maar omdat het dingen blokkeert, de tracking hopeloos is en verschrikkelijk lang duurt. :rage:

Ook in de UK? Daar gebruiken ze dat tegenwoordig namelijk ook.
Duurt wat langer en is iets duurder maar toch goede deals te doen.

In de UK werkt het wel gelukkig. Maar als iemand in de VS een baksteen verkoopt en er staat ā€œSeikoā€ of ā€œLonginesā€ op kan ik er niet op bieden, puur vanwege de naam.