Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Goed om te weten, gelukkig geen impuls aankoop gedaan (dit keer) :wink:

1 like

Als ik bij de sold listings kijk zie ik ook een heel ander beeld. Apart hoe dat soms gaat bij ebay.

1 like

Jeez, dat is een flinke inflatie! Zal voorlopig geen aanbiedingen meer posten hier :joy:

Holy crap, die mag in z’n handen wrijven met die verkoop prijs

Schitterend!

1 like

Zeker in combinatie met de relatief grote kastvorm van 38mm.
Zeer mooi exemplaar, wel iets lumen afgebrokkeld, maar verder :star_struck:

1 like

Haha het is wel een apart horloge in ieder geval. Ben zelf blij met mijn rootbeer achtige Seiko :grin::grin:

5 likes

Mooi! :+1:

1 like

Ik heb er ook eentje, maar zonder de jubilee.

4 likes

Heel gaaf, band lijkt een milimeter te smal maar :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

UG, wat oxidatie op de uurmarkeringen maar wel een scherpe kast zo op het eerste oog.

Het is nog maar de vraag of die mensen die bieden ook daadwerkelijk betalen

Op eBay zijn er genoeg mensen die je een best offer doen, of bieden op jouw advertentie, maar nooit meer iets van zich laten horen.

Moeris, dit is kwalitatief een zeer goed horloge die zo te zien nog in geheel originele staat is.

1 like

Ik heb geen interesse om te kopen momenteel, maar wel om te leren. Heb je meer info over het merk?

Betreft het horloge: een business seller maar geen movement shots. Misschien is daar wel wat loos dus.

1 like

Moeris was een bedrijf die meerdere merken voerden wereldwijd, waaronder oa het bekende civitas. Ze hadden veel patenten ook voor het op industriele schaal nauwkeurig produceren van uurwerk onderdelen. Ze leverden ook uurwerken, en nog belangrijker, machines en know-how aan zekere japanse bedrijven voordat die 100% alles zelf gingen produceren

Uurwerken onder echt eigen naam werden tot de jaren 60 niet echt actief gemarket, maar later zouden ze een van de eerste james bond horloges maken en dat flink opblazen.
Hun 13" ligne uurwerk is zeer fraai en zit in de topmodellen, maar latere zulke “excellence” “skyliner” “skyrouter” modellen, die automatisch zijn, bevatten top grade AS uurwerken.

2 likes

Mijn moeris excellence met 13" met fijnregulator doet qua afwerking en nauwkeurigheid niet onder voor Longines modellen uit de jaren 50 due ik gehad heb

6 likes

Yes altijd foto vragen, met cal 620 erin zou ik hem bv latwn schieten. Minder bijzonder

Prachtig!! Moeris is top, zeker met de gepatenteerde fijnafstelling erin.

Zucht, waarom maakt Eterna zoveel moois
angstvallig hand op knip houdend
:sweat_smile:

2 likes

Mocht je de trekker toch overhalen dan hier alvast een passend accessoire (zeldzaam in goede staat!).

1 like