Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Hij is verkocht inmiddels :wink:

Wat maakt die kroon zo bijzonder buiten looks/logo misschien?

Het is de kroon die op dit soort caribbeans hoort en is moeilijk aan te komen.

Ik wil graag dat horloges origineel zijn, ieder onderdeel is wat dat betreft van belang.

Eens, en al zeker bij dikke waterdichte duikers. Daar is de kroon meestal wel behoorlijk belangrijk voor wat ooit de waterdichtheid was. Bij een dresser zou ik een mooi passend vervangkroontje al sneller vergeven.

2 likes

58

toch nog 400 GBP opgeleverd

1 like

Mooie deal voor de juiste liefhebber. Plated gespje is correct voor jaren 60-70 Eterna’s.
Ik heb getwijfeld maar mijn Eterna hart ligt bij de jaren '50 en ik heb me voorgenomen om niet meer een horloge bij een gesp te zoeken in plaats van andersom :joy:

1 like

Verstandige volgorde :grinning: - hier hetzelfde maar dan ook nog een must voor staal :sunglasses: ga er voorlopig maar een WOII bandje op zetten denk ik

1 like

Listing met slechte gruizige fotos van volgens mij een behoorlijk mooie Enicar

2 likes

Ik ben volgens mij niet erg kritisch op krasjes en putjes, maar in dit geval zou ik zelf niet gaan voor de aanduiding “behoorlijk mooie” Enicar. Ik weet niet wat gebruikelijk is voor deze horloges, maar ik word hier niet gelijk razend enthousiast van, kijkend naar de hoeken van de lugs, zeker de achterkant van de lug op elf uur, en de toestand van het achterdeksel. En het bandje is te smal. :see_no_evil:

Op de balansbrug zitten ook krassen en slijtage, en daarnaast zit ook een beste jaap. :thinking:

Maar dat is slechts mijn eerste indruk, en ik weet niet wat je moet/kan/mag verwachten van een Enicar van 180 euro.

2 likes

Wel een prachtige wijzerplaat !

2 likes

Ook daarover heb ik mijn bedenkingen: corrosie op de indices 3, 4, 8, 9, 10, en onevenredig verdeelde kleine vlekjes verder. Maar opnieuw: ik weet niet wat je mag verwachten hiervan.

1 like

Chromen kastje. Zo te zien een zwaar leven gehad.

Mist daar nou een jewel??
image

2 likes

Dat weet ik niet. De/een Enicar van @diashock is ook een 1292, en daar lijkt het steentje van de centrale as verstopt te zitten onder een metalen hoedje. Bij de 1292 van eBay lijkt er wel een gat te zitten, maar het zou wellicht de lichtval kunnen zijn?

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/5/f/e5febd2085f2d35de99b781a912802f93c752060.JPG

Ook op Ranfft ziet het er een beetje metalig uit, maar daar vind ik het lastig te beoordelen.

http://www.ranfft.de/bidfun/katb/2uswk/Enicar_1293.jpg

Haha, vooruit, nog eentje om het af te leren en dan zal ik weer stoppen met dit gespam. Deze stond te koop op sellingantiques.co.uk:

https://www.sellingantiques.co.uk/photosnew/dealer_vintagewristwatch/dealer_vintagewristwatch_superhighres_1545220058902-7220958184.jpg

3 likes

Het ankerrad heeft dekstenen, dus twee jewels extra. Toch zijn het er maar 17 in totaal. Ik denk dus dat dit uurwerk net als een normaal 15 jewels uurwerk geen jewels heeft op het centrumrad. :sunglasses:

5 likes

Lesje geleerd. Mafkees houdt in het vervolg zijn waffel over zaken waar hij geen verstand van heeft :joy:

3 likes

Dit is de grootste leugen van 2019, dat durf ik nu al te zeggen. Overigens was juist Ă­k nu volkomen in het wilde weg aan blaten, ik heb ook een leuk lesje geleerd, bedankt @wbcoupe!

4 likes

Ach, ik roep ook wel eens iets wat achteraf niet blijkt te kloppen. Geen punt, ik leer hier op het forum ook nog steeds regelmatig bij. :sweat_smile:

2 likes

Juist goed dat we elkaar scherp houden.

Btw ik heb dit, hier gewraakte :hugs: , model eens in het echt gezien. De dial van deze referentie is echt heel fraai met oa guilloche van hoge kwaliteit.
Een beter model is dus echt aan te raden voor de enicar liefhebber (maar zal dan ook wat meer gaan kosten)

2 likes

Hij staat nog laag maar het is natuurlijk een veiling. Ik ben benieuwd waar hij op sluit straks.

Ref. 104503-1. Hij is correct, inclusief glas en kroon. Ik vind wel dat de reflectorring aardig ‘hoog’ ligt, zie de schaduw tussen de ring en de wijzerplaat.

Hij heeft wel de nodige ‘rotor wear’ meegemaakt, zo te zien. Een beurtje is wijs.
image

1 like

Mooie 168.017 met originele kroon.

Klein beetje oxidatie onder de bezel, zo te zien.
image

1 like

Gesloten op ongeveer €1200,00. Misschien ligt het aan mij, dat ik iets gemist heb, maar dat is voor een 18k exemplaar geen geld :thinking:

-edit-
Kroon bij nader inzien toch niet origineel. Maar goed dat gaat geen honderden euro’s schelen.