Ik heb bij zo’n soort uurwerk al gehad dat de asjes waren doorgeroest. Hopelijk is dat hier niet het geval.
De asjes zien er flink aangekoekt uit. Ik zou ze niet proberen te gaan draaien.
Ik hoop dat het meevalt. Het is natuurlijk wel zo dat ie helemaal uit elkaar moet.
Leuk ding, hoop dat je m kan redden.
Ik ben wel benieuwd hoe de calculator werkt!
Lang geleden dat ik een rekenliniaal in handen heb gehad.
Bedankt voor het delen!
Na lang wachten is eindelijk mijn Eloga Triple Calendar vandaag afgeleverd.
Nu nog even uitzoeken of er radium in de wijzers zit. Gelijk even gelijk gezet met dag, datum en maand. Straks even op de timegrapher en als er geen besmettingsgevaar is dan zal ik de achterkant losschroeven om te kijken welk uurwerk er in zit.
Het gevaar zit in de voorkant, de achterzijde openmaken kan geen kwaad.
Ik denk dat die wijzers een relume gehad hebben, maar de cijfers op de wijzerplaat zou ik gokken van niet dus kans op radium is er wel.
Deze foto stond erbij op Cata.
Ik had even het deksel er af geschroefd maar kan geen merktekentje of cijfers of iets vinden.
Misschien dat hier iemand het uurwerk herkend?
Zal straks en morgen wel even op het interweb gaan zoeken.
Ik heb gezocht en wel wat gevonden, dezelfde soort horloges gezien op ebay catawiki, maar nergens kan ik een kaliber vinden.
Zelfs Hodinkee geeft geen duidelijk kaliber, wel iets van Caliber: Eloga-signed manual-winding caliber with JXL import marks.
https://shop.hodinkee.com/products/1950s-eloga-triple-calendar?variant=47884813327
Volgens mij lijkt dit er wel op, maar nog steeds geen kaliber,
Er heeft zeker Radium ingezeten, maar misschien is het al eens vervangen.
Nog steeds geen kaliber gevonden, wel een kaliber van een Eloga, maar niet precies hetzelfde uurwerk.
Maar waarschijnlijk dan een AS kaliber, ik ben benieuwd wat er dan toch inzit.
Eloga Triple Date Calibre AS 1291
Ik hoop dat je wat vindt, ik heb nog niets gevonden, wel denk ik dat het een AS kaliber is, dus als je de AS-uurwerken kunt gaan vergelijken met dit uurwerk kom je er ook wel, denk ik.
Maar in deze database komt je merk Eloga niet voor helaas.
Wel weer een nuttige link door dat zoeken.
Het lijkt mij meer een FHF.
Bedankt voor je informatie @Macx.
Ik kom veel uurwerken tegen die er wel op lijken maar dan ook weer niet het zelfde zijn.
Ik zal vanavond eens de laptop erbij pakken, dat zoekt makkelijker dan het kleine scherm van mijn telefoon.
Het lijkt inderdaad op een FHF 182 maar dan is die maand/dagaanduiding iets dat er bovenop gebouwd is: