Vintage incoming (Deel 1)

Leuke bracelet op die linkse Omega :male_detective:

Spannend.

Screenshot_20230830-101954_eBay

22 likes

Ik heb er ook enkele incoming.

Een Seiko Champion in het vierkant. Die had ik hier al eentje liggen, maar daar missen onderdelen aan. Deze mist een kroon, maar die heb ik dan weer wel… En deze is verder ook compleet. Vooral deze versie zie je niet heel erg vaak, het afgelopen half jaar naar gezocht, maar ik heb er twee gevonden. Eentje voor de hoofdprijs en deze voor amper €25…
2f6ff46

12 likes

Zal een spectaculair horloge worden :ok_hand:

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Een Benrus Pointer Date met sub seconde en dag schijf.
In art deco stijl.
Lijkt vooralsnog op tijd te lopen.

Ik denk uit de jaren 50.

15 likes

Cool! Ook tijd naar lopen kijken! Portugal?

Duitser.
https://www.ebay.nl/str/ticctacc?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=efzulh9et0c&sssrc=3418065&ssuid=79HK3l9HQC6&widget_ver=artemis&media=COPY

Die is leuk zeg! :ok_hand:

1 like

Levert mooi spul die TicTacc. Duur, maar wel altijd kwaliteit. Jouw incoming ziet er ook top uit!

1 like

Deze simpele Seiko SQ uit December 1997.
Hij heeft duidelijk een schoonmaakbeurt nodig maar daaronder zit een redelijk gave kast, glas en originele metalen band.
Schermafbeelding 2023-09-01 om 14.15.33

7 likes

Nog een paar leuke oldtimertjes uit het land der Rijzende zon…

Een Seiko Marvel J13013. Ik hoop, dat deze alleen onderhoud nodig heeft. Volgens de advertentie loopt het enkele seconden, en stopt dan. We gaan het zien… Ik vind hem wel erg leuk met het aparte font voor de 3 - 6 - 9 - 12

En naar deze heb ik al een hele tijd uitgekeken, en ook hier geldt: Hopen dat die het doet! Het is een Seiko QZ Quartz vfa 3923-5010 uit november 1972 uit de Daini-fabrieken. De eerste en meest bekende Quartz-horloges van Seiko kwamen echter uit de Suwa fabrieken. In die tijd heerste er een gezonden competitie tussen de beide fabrieken. Maar iedere fabriek ging zijn eigen koers, inzake design en techniek. Het doel van deze interne competitie was om elkaar te pushen naar grote hoogten. En hoewel ze me elkaar streden, was er niet echt sprake van een concurrentie. En toen Suwa met de eerste Quartz horloge kwam, moest Daini natuurlijk ook zoiets hebben. En het gevolg was deze 3923. Ik vind het design best geslaagd, met als aardigheid de knipperende LED, die in de rechterbovenhoek van de wijzerplaat verborgen zit. Die zou iedere seconde moeten knipperen, en deze LED heeft ook een eigen batterij. Dus dit horloge heeft twee batterijen, waardoor het niet echt populair werd. Maar tegenwoordig is het een gezocht horloge, en dat is ook wel te merken aan de prijzen, die ervoor gevraagd worden. Deze is er schijnbaar een beetje tussendoor geglipt, want ik kon hem voor een heel leuke prijs kopen, wel met het risico, dat het horloge ook echt defect is. Maar als zo vaak bij deze oude Quartzhorloges is onderhoud de sleutel tot het laten lopen van de uurwerkjes. En daar hoop ik nu dan ook op!

14 likes

Bijzondere aanwinsten hoor :+1:

1 like

In mooie , goede staat. Ben benieuwd!
Klein merk, maar kennelijk wel goede kwaliteit.

14 likes

Deze uit 1971 komt eraan, maar maakt eerst een pitstop bij @Tokes:

8 likes

Ik had hem te koop zien staan. Nette prijs. Ik heb deze ook gehad. Compressor-kast, goede kwaliteit.

1 like

Ja hè. Ik heb ook al een Olma van Lex gekregen.
Eigenlijk wel een leuk merk!

3 likes

Olma, altijd leuk :ok_hand:

10 likes

Zeker! Je hoort er weinig over, maar kwaliteit is goed. Paar uit mijn archief.

15 likes

Call me nuts or crazy, want ik heb er al van deze horloges. De Seiko Weekdater 33 juwel uit 1964…
Normaal zou ik die niet meer kopen, maar voor die prijs kon ik hem ook niet laten liggen… Is wel verkocht als niet werkend, maar dat vind ik niet per sé een probleem. Want ik vind dit een van de mooiste horloges, die Seiko ooit gemaakt heeft…

17 likes