Vintage incoming (Deel 1)

Ach, je doet net alsof iedere penanker een horror is. Ze zullen heus niet allemaal even fijn zijn, maar er zijn ergere dingen, hoor! Deze lijkt me nog niet eens zo slecht. 15 juwels lijkt me niet bepaald een minderwaardig uurwerkje…

2 likes

Nee was een beetje gechargeerd, ik heb ook nog 1 dames penankertje overgehouden die ik graag nog wil opknappen. Maar over het algemeen is het niet zo mijn ding.

2 likes

Nee hoor. EB 698. Betrouwbare tikker.

Die mij die Atira maar😍!

Als ik de print op de deksel zie denk ik: niet zo oud…?

1 like

Inmiddels ontvangen, gelijksoortige band erbij besteld en zeer blij mee!

Zie ook:

17 likes

De Molnija uurwerken worden al heel wat jaartjes niet meer gemaakt en de laatste polshorloges met dit uurwerk waren meestal voorzien van schokdemping voor de balans.
Maar misschien iets jonger dan 25 jaar. :thinking:

Zo zie je maar… De tijd gaat snel…Veel plezier van dit fraaie horloge! Succes met de reparatie!

1 like

Of er nog meer kleuern bestaan weet ik niet, maar jouw “regenboog” vind ik al zeer indrukwekkend.
In mijn archief heb ik alleen de blauwe handopwinder met modelnummer 24050
Er is ook nog een stalen model 85113 BILOMATIC met zo’n soort wijzerplaat.
De kast is rond en de aanzet van de band is onder de kast verstopt.
Het is niet mijn favoriete design maar daar gaat het niet om :wink:

Lijkt op een eta 1256, de eerste eta automaat.

1 like

Ik ga het wel zien. Ik vond ze in ieder geval interessant genoeg om ze te kopen.

2 likes

En deze stond al een hele tijd op de verlanglijst. En nu is het ervan gekomen.

24 likes

Lijkt wel wat op mijn Tissot Camping

21 likes

Vandaag stond er plots een buurtbewoner op de stoep die terugkwam van een langere reis en mijn pakketje op de mat had liggen :partying_face:

De ranzige perlon in de prullenbak kiepen, kastje even soppen, nieuwe dekselpakking, nieuwe band, nieuw glaasje (nouja tijdelijk dan, deze heeft geen spanring) en zo kan hij morgen lekker om de pols :ok_hand:

Uurwerkje is inderdaad een ETA 1260:

Grappig detail, de “kastlipjes” en schroeven zijn verdwenen en er zijn 2 rubber blokjes ingezet :joy:

Ik ben weer helemaal blij in ieder geval :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Gefeliciteerd met je schitterende uurwerk Tim :heart_eyes::+1:

1 like

Was hem ook aan het volgen, leuke aanwinst :+1:

1 like

Pas wel op, is zeker weten radium.

Creativiteit kent geen grenzen. Ik trof daar ooit een stukje ventielslang (van een fiets) aan…
Gefeliciteerd met deze aanwinst!

4 likes

:rofl:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens een spacer van 0.6mm lasdraad gemaakt heb om net een beetje speling eruit te halen en zelfs een complete uurwerkring voor een Seiko Quartz van platgehamerde soldeertin gemaakt heb :sweat_smile:

4 likes

Omdat ik minder moet gaan kopen is er een lotje van “maar” 6 horloges onderweg, ik wilde de PRIM ontzettend graag hebben :heart_eyes:

de rest zal denk ik de onderdelenbak in verdwijnen

Oh en nog een losse flodder gescoord voor €0,96 voor de onderdelen:

15 likes