Vintage incoming

Een Citizen Crystate de Luxe, de wijzers, wijzerplaat en uurwerk lijken sprekend op die van de Citizen Chrono master 22 jewels.
De kroon ontbreekt en het is de vraag of het uurwerk loopt. :thinking:

2 likes

Mooi ding! Ik hoop voor je, dat hij nog loopt. Dat stel ik me ook voor de Seiko 6139 speedtimer, die ik me gekocht heb, want daar zit de wijzer van de chrono los. Heeft zeker ooit eens er beter uitgezien…
Maar ja, soms moet je een risico lopen, maar daar was de prijs dan ook naar.

Dus ik hoop, dat het allemaal meevalt. Maar we gaan het zien.

1 like

Het uurwerk doet het in ieder geval, vandaag post vanuit Nippon gehad… Ik heb het allemaal niet heel uitvoerig kunnen bekijken, ik ben nog aan het werk, en er zijn nogal wat horloges voor me binnen gekomen…(Een heel aantal gaan weer direct de verkoop in, die zaten in een lot, waarvan ik er maar één nodig heb…)

1 like

Toch maar even aankondigen hier. Ben van plan om zelf een horloge samen te stellen. Dus eerst wat advies ingewonnen bij @wbcoupe, toen aan @Barboendel gevraagd of hij kon helpen met de wijzerplaat en de kast en vervolgens moet ik nog bij @Lexaf aankloppen voor een mooie band.

Het idee is als volgt:

Deze kast trok mijn aandacht. Geen idee waarom, ik vind hem mooi. De wijzerplaat is niet meer leverbaar, dus die zit er niet bij:

Dus ik dacht, daar kan vast wel een ETA 2842-2 in, daar heb ik meerdere horloges van en dat vind ik erg mooi lopen. Maar nee, volgens Barboendel beter een 2836-2, die past beter in de kast. Daar kun je wat mee, scheelt weer voor later.

Vervolgens, een aftands uurwerk gekocht op eBay. Filipijnse stijl, ondanks waarschuwingen toch gedaan. Dus die moet hoogstwaarschijnlijk later nog eens geserviced worden, als het geheel me bevalt.

De wijzerplaat gaat er vanaf overigens.

Dus, kast en uurwerk hebben we. Vraag neergelegd bij Barboendel of de kast ‘verbronzed’ kan worden. Dat moet mogelijk zijn. Ook een handgemaakte wijzerplaat is een optie. De stijl van de wijzerplaat gaat bijna precies hetzelfde zijn als de plaat die bij de kast op de foto staat, alleen de 12 wordt een driehoek.

Vervolgens de wijzers:

Zijn nu goud maar worden wellicht ook bronskleurig. Dan moet alleen Lex zijn magie nog doen voor de band en dan heb ik een uniek horloge! :nerd_face:

Ben wel benieuwd, duurt waarschijnlijk maanden voor alles binnen is maar goed. Hou jullie op de hoogte, wellicht via een los topic!

4 likes

@VmaxNL proficiat met alle mooie aanwinsten!

Veem draagplezier toegewenst.

Dank je. Maar nu is het wel even genoeg. Een hoop van die horloge hebben flink wat werk nodig. En daar ben ik wel even zoet…

1 like