Vintage Japans / Chinees only

Dat is wel een hele gave super SuperSeiko !!
Heel heel mooi :+1:

1 like

Een vintage Oriënt eind 60-er begin 70-er jaren
Loopt nog steeds zo’n 8 seconden per dag voor zonder ooit één servicebeurt.
Gekregen van mijn schoonzusje na de dood van mijn broer…

7 likes

Dat is een mooie eigenschap van horloges:
Ze houden emoties vast. Herinneringen aan dierbare personen.
Mijn lievelingshorloge heb ik eind '84 van mn vader gekregen. Altijd 'het horloge van mn vader ’ geweest.
Alweer jaren overleden, maar het horloge is er nog…

3 likes

Seiko 7619-9041 uit 1967

Een allemansvriend in het gezin:

7 likes

Zwitsers? Nee hoor, hier alleen maar Japans in de verzameling. Laat ik beginnen met mijn Ace uit 1963. Een fijne dag allemaal!

8 likes

Dat van mijn vader(inmiddels 28 jaren dood) heb ik ook nog en draag dit ook. Ziet er alleen niet uit.
Vouwfietser André heeft dit maart 1917 zeer netjes geserviced. Hij wilde meer doen maar ik vond een servicebeurt en een nieuw glaasje meer dan voldoende(vanwege de identiteit van het horloge). Het oude zeer bekraste glaasje ligt nog steeds veilig opgeborgen…

5 likes

Vintage in een nieuw jasje, de WUS ST5.

5 likes

Vreemd, @vouwfietser maakte op mij een bijzonder jeugdige indruk. Nou, hij heeft in ieder geval duidelijk de tijd gehad om ervaring op te doen! :smiley:

2 likes

Japans of Chinees.
Alsof je Nederland met Macedonië vergelijkt

Je bent goed bezig !
Mooi om te horen… de herinnering blijft!

Die opmerking geniet imho wat meer duidelijkheid.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je ermee wilt zeggen…en/of wat in mijn reactie de aanleiding is geweest om zo door jou te reageren…

1 like

1917 :sunglasses:

3 likes

Het was slechts bedoeld als grapje over het feit dat je 1917 had geschreven terwijl ik denk dat je 2017 bedoelde. Ik had er geen vervelende bedoeling mee. :wink: :slight_smile:

Ik vind het prachtig dat je het horloge van je vader nog draagt met alle gebruikssporen die het zijn horloge maken. :relaxed:

2 likes

Verd… je hebt gelijk. Ik had het niet in de gaten!!!:blush::blush::blush:
Sorry voor dit ongemak…

1 like

Geen ongemak, het was een riskant grapje mijnerzijds. :slight_smile: Ik ben blij dat we weer op één lijn zitten. :relaxed:

2 likes

NA; de zwarte variant!
Beetje glaasje polijsten binnenkort, vanavond niet :smile:
Deze is uit 1974. De blauwe uit 1973 en is er zichtbaar erger aan toe. Dat heet patina toch?

Bedankt @koekoek!

6 likes

Pulsar heeft van die heerlijk ‘gewone’ klassiekers. Deze is echt één van mijn favorieten :yum:

5 likes

…en dat zie je eraan :blush:

1 like

Haha Pierre, was eerder een ongelukje van de vorige eigenaar, en Japans … dus de delen - veel bezelschade, glas en band volledig kapot - niet meer leverbaar. Iemand was zo vriendelijk voor mij toch een perspex glaasje te maken zodat ik hem toch kan dragen :ok_hand: Volgens mij vrijwel hetzelfde model als de ´identieke´ Seiko duiker, bracelet is weer van een oude Q & Q, dochter van Citizen :shushing_face:

2 likes

Zo die heeft veel draagtijd gekregen!

1 like