Vintage only (50 jaar of ouder)

Deze Fortis mag er ook tussen :blush:

18 likes

Veel ouder :blush:

17 likes

Deze week 4 schitterende horloges uit ca 1955 van de hand gedaan. Dus ruim binnen de marge van dit topic


Florina met een Felsa 4002 zeldzaam 41 jewels uurwerk

Een Lincoln Mandard met een Durowe 1032 uurwerk

Een Olympic in nieuwstaat met een FHF 28 uurwerk

En een Nevita met een PUW 261 uurwerk

15 likes

Mooie verdal hoor :blush:

2 likes

Hee, leuk! Nou, die heb ik nog van mijn vader liggen. Helaas ‘niet te repareren’ - wist niet dat die al zo oud was :slightly_smiling_face:

8 likes

Wat grappig had nooit eerder van Florina gehoord. Het leuke is hoe ze al die 41 steentjes in het uurwerk hebben gestopt.

3 likes

Fantastisch, in die tijd waren marketing mensen nog zo ontzettend creatief dat het bijna cabaret was :grin:
Maar begrijp ik nu dat je deze (alle 4) had verkocht? Ik had behalve de mijne nog nooit een andere gezien - maar ik dacht ook altijd dat die Fiorina heette :innocent:
Ik zie nog altijd voor me dat mijn vader het ‘kostbare’ uurwerk in een eierdopje met wasbenzine schoonmaakte. Nu wil geen horlogemaker er zijn handen aan branden, maar misschien toen ook al niet :thinking:

8 likes

Het kan natuurlijk nog erger, met nog meer juwels… Ricoh Dynamic Auto 45 juwels…


Daar hebben ze gewoon een hoop robijnen als kogellager voor de rotor gebruikt…
Het jammer van dit horloge is, dat ik hem maar op een bepaalde dag in de maand kan gebruiken. De datum verzet zich helaas niet meer…

7 likes

Mooi horloge! Heb je ook een foto met de hele band erop? Ziet er bijzonder uit!

Ja, het is nogal een bijzonder bandje, wat erom zit. Erg mooi bewerkt, en staat goed bij dit horloge.

Maar er zijn nog meer horloges met nog meer juwels. Ik meen dat Waltham er een met 100 had, en ook Oriënt (Grand Prix 100).

5 likes

Deze uit 1966 weer om de pols vandaag

13 likes

Uit “67” ik ben de 2de eigenaar.

24 likes

Wist je dat Jenny Caribbean ook voor andere merken kasten produceerde…

18 likes

Jazeker! :ok_hand:

1 like

Mooi subtiele wijzerplaat :ok_hand:

1 like


Mijn OP uit '55

16 likes

Deze is wel oud, geen idee welk caliber uurwerk er in zit. Als je de wijzerplaat ziet zou ik denken jaren 20, maar opvallend dat de lichtgevende massa op de plaat de geiger teller nauwelijks doet bewegen. Dus dan geen radium, dus dan niet jaren 20?

16 likes

Deze is ook al de 50 jaar gepasseerd en heeft in die tijd minder geleden dan ik, zo te zien.

16 likes

Tissots met een dergelijke vormgeving dateren meestal uit de tweede helft jaren 30. Dus daar zou ik deze ook op schatten. Dat was nog echt wel radiumtijd, wellicht ooit opnieuw gelumed?

Dankjewel, zou idd kunnen. Dan hebben ze de oude lume goed weg gehaald.

1 like