Dat was de concurrent van de Omega Flightmaster, welke ook in 1969 op de markt kwam. Beiden focus op intercontinentale vluchten.
Het mag duidelijk zijn waarom de Flightmaster uit productie is gegaan, en de GMT Master nog steeds een icoon is bij moderne horloges
Hier zijn “concurrent”, ook uit 1969:
Heel gaaf!
Fantastisch, kleurrijk uurwerk uit een goed jaar
Gave tool. Denk dat het massieve uiterlijk ervoor zorgde dat weinigen het aandurfden om deze te gaan dragen.
Rustig hier in de bejaardenhoek met posten. Er moeten er toch best wat rondtikken hier??
Hier maar 'ns mijn oudste Yema.
Afkomstig uit een beetje vreemd kwartet: Deze uit de forties (denk ik), een sixties Wristmaster dress watch, een seventies chronograaf met Seiko 7A uurwerk en een eighties ana-digi ‘duiker’ (in reparatie, batterij lekkage…)
Best wel. Al mijn Gruen tikkers zijn 50+ (of eerder, bejaard). Vergeet steeds een foto te maken als ik er 1 om heb
Zonde, dan missen we toch veel moois !
Bij mijn ‘maandelijkse’ opwind rondes vind ik het altijd een goede gelegenheid, ook al om de opwindvinger en -duim even te sparen
Zoals jullie misschien al gezien hadden in een vorige post van mij heb ik een Omega aangeschaft uit 1954 dus die kan en mag dan zekers niet ontbreken in het Vintage only (50 jaar of ouder) met zijn leeftijd van bijna 70 jaartjes jong!!
Mijn hele verzameling valt in deze categorie. Van de 150 horloges zijn er slechts enkele minder oud.
En de laatste tijd gaan de nieuwe aanwinsten naar 75+ jaar.
Maar genoeg gewauweld…Plaatjes!
Mooie Yema!
Oeps he did it again
Schitterende Flightmaster!! Is dit de eerste uitvoering met de “dag/nacht” mini dial?