Vintage only (50 jaar of ouder)

13 likes

Moser & Cie ergens uit de vroege jaren vijftig

22 likes

Waltham van de 60s
FHF 72

22 likes

23 likes

Oriosa handwinder chronograaf uit +/- 1970 met Valjoux 7734 uurwerkje.

23 likes

Zo die is gaaf zeg! :ok_hand:t2:

1 like

Oei, die gaat toch niet in 't blauw hoop ik :slightly_frowning_face:

1 like

Mocht hij gaan, dan mag jij hem altijd redden uit het blauwe water… :wink: Maar nee; ik denk niet dat deze in het blauwe gedeelte gaat. Ik heb hem nu een jaar of vijf en ik vind het gewoon echt een leuk ding. Ook als ie op een goed moment niet meer zou lopen denk ik dat ik hem nog in mijn vintage laatje zou behouden. :slightly_smiling_face:

1 like

Staat genoteerd :hugs:

1 like

20 likes

Z’n maatje… Vandaag gekocht!

23 likes

Nog best netjes :+1:t2:

1 like

Ja dat wordt moeilijk om van af te blijven :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:
Ik had hem voor een zeer schappelijk prijsje, trouwens…

1 like

Gefeliciteerd, Bas! :+1:t2: De Omega’s uit die periode hebben vaak een actief leven gehad. Dat tonen ze dan ook met waardigheid, en voorkomt daarnaast dat het ‘kluizenaars’ worden :wink:

1 like

Crosspost, maar mede met Huib’s hulp op afstand 4 jaar terug weer top lopend gekregen. Mijn plm.'54 Memovox. Kocht hem van een forumlid destijds; was duidelijk wel recent geserviced, maar de opwindveer waarschijnlijk niet vervangen en door de lage amplitude stond het horloge soms zomaar stil. Trok - en trekt - wel mooi rechte lijnen op het regel-apparaat. Liep net na mijn service plus 5, inmiddels plus 10s./24h. en gezien hoe lastig de kastconstructie is, en vooral doodeenvoudig het tricky veilig hanteren van het uurwerk en plaat; laat ik dat maar even zo. Strak genoeg voor 71 jaar. :hourglass:

Originele radium alarmschijf, wat je echt niet vaak meer ziet; originele ongesigneerde (deden ze nog net niet toen) kronen, iets vochtschade onderaan de plaat - maar nog steeds de mooiste en elegantste vintage Memovox die ik ooit zag, en nu heb ik 'm dus. :wink:

27 likes

18 likes

Kijk dat is het, @PeterLC zegt het al, het iconische vintage JLC horloge.
Ik zie de interesse en waarde iedere keer weer omhoog gaan.

Deze memovox horloges zijn en blijven immer nog de ultimate vintage.
Zeker tot en met de automatische serie K825, de laatste hamer automatische JLC wekker horloges die werden gemaakt.

Daarna kwam het kaliber K916 de volledige ronddraaiende rotor.
Heel veel liefhebbers zoeken nog steeds naar deze Memovox horloges en willen die graag toevoegen aan hun collectie.

Net zoals de vintage JLC Powermatic en de unieke Futurematic, ook gezochte vintage horloges.

Overigens Peter, het lijkt wel of de kroon op de wekker afstelling iets naar buiten uitsteekt. Misschien iets van de stift afhalen?

En nog iets, voor de liefhebbers van deze JLC vintage horloges, ik heb voor alle kalibers vanaf 489 t/m K825 alle onderdelen nog in voorraad.
Uiteraard in de bekende laatjes.
dixi

7 likes

15 likes

Wekker staat uit hier. :wink: Altijd over verwonderd dat de wekker uit staat met uitgetrokken kroon. Heb het tijdens demontage en montage uitvoerig bestudeerd, en het lijkt echt zo te horen.

5 likes

Leuke Peter :+1:t2:

1 like