Vintage only (50 jaar of ouder)

Zou het DEZE kunnen zijn ?
watch-movements-archive

Hopelijk nam je dan voldoende foto’s en kan je het later nog eens proberen

2 likes

Dankjewel Sarah, ik ben er ook heel erg blij mee, draag het regelmatig.

1 like

Voor Seiko glazen stuur ik Vlad altijd een bericht. Heeft heel veel liggen en is snel binnen. Even op mp zoeken.

19 likes

1952

13 likes

1972

20 likes

Oktober 1975

8 likes

7384bc3be1a2b275ab205855bbe055cb480fe842

15 likes

Eterna-Matic op een Eterna cal. 1428U, een betrouwbaar automatisch kaliber uit de vroege jaren zestig met dat specifieke vijf-kogellager-rotorsysteem waar Eterna beroemd om is geworden.

15 likes

Avia mee naar de kringloop vanmiddag - loopt hier al een hele lange tijd mee in de roulatie :slightly_smiling_face:

9 likes

Deze durf ik hier wel aan. Deze Seiko Precision blijkt militaire roots te hebben. Want dat waren de horloges, die Seiko aan officieren verkocht. Deze Precision is van 1947, met een 10A uurwerkje erin.

18 likes

Mooi horloge, die ring rond de subseconde, het lijkt op een treinspoor. Hoe wordt dit genoemd? Ik vind dat erg mooi.

1 like

Prachtig zeg

1 like

Omega 1944

15 likes

Zoals je het zegt: railroad track index of railway track indexes.

Railtrack road vind ik raar klinken in dat Waqt artikel. Alsof het vertaald is vanuit een andere taal. Is dat Waqt ook AI?

Mijn sub second had ze ook vandaag.

7 likes

Dank je! Die van jou is ook mooi!

1 like

Werd in 2018 ook in Omega forum naar verwezen, Ai had toen nog de meeste fora niet vervuild - dacht ik. Ik vermoed dat die ‘auteurs’ bij algemeen googlen niet tussen de overvloed aan zgn railroad watches terecht willen komen - deze horloges hebben toch iets andere aanhangers :sunglasses:

11 likes