Vintage Roamer laten repareren?

Hallo Horlogeforum! Recentelijk heb ik een Roamer Stingray S (kastnr. 471-9120.605) geerfd na het overlijden van mijn grootmoeder, welke ooit van mijn grootvader is geweest.
Het horloge loopt niet meer, maar de tijd is nog wel te verstellen met de kroon; het uurwerk lijkt dus niet vast te zitten. Daarnaast mist de secondewijzer en is de kroon voor het draaien van de buitenring afgeknapt.

Ik zou het horloge graag weer in werkende staat zien zodat ik een levend stukje van mijn grootouders bij me kan dragen, maar heb nog nooit een horloge laten repareren en vroeg mij af wat de beste plek zou zijn voor een dergelijke klus? Ik ben woonachtig in Emmen.

Bij voorbaat dank :slight_smile:

6 likes

Hi,

Plaatjes blijven altijd leuk. Er is een deel op het forum " ervaringen met horlogemakers"
Daar vind je zeker ook een kaartje met adressen in je buurt.

Ga in ieder geval naar een horloger en zeker geen juwelier (tenzij deze ook horloger is).
Een goede hobbyhorlogemaker kan ook wel met je horloge aan de gang.

Succes.

4 likes
3 likes

Hoi Jona,

Mooi erfstuk! Dat is altijd de moeite waard te laten opknappen. Op onderstaand kaartje kun je goede horlogemakers vinden bij jou in de buurt.

Heb je een foto van het horloge? Zijn we altijd reuze benieuwd naar…

2 likes

Hartelijk dank @fdpg1963 , @Serge2 (en ook Climholland, maar ik mag maar twee mensen taggen :slight_smile: )
Ik zal de kaart gaan bestuderen! Met een tweetal horlogers bij mij in de buurt heb ik al contact opgenomen, maar nog geen reactie gekregen; d.m.v. het kaartje zal ik er nog een paar contacteren :+1:

Hij is er echt niet zo goed meer aan toe, maar foto’s kunnen desondanks, uiteraard:

9 likes

Plus derde bonusfoto, omdat ik momenteel ook maar twee foto’s per bericht kan plaatsen :wink: . Overigens is het bandje niet origineel; deze komt van een goedkoper horloge wat van mijn grootmoeder is geweest.

9 likes

Heel leuk horloge! En een mooie herinnering aan je grootvader, dat is onbetaalbaar. Succes met een goede horlogemaker vinden.
Als je wat langer actief blijft op dit forum promoveer je naar TrustLevel-1 en kun je meer mensen taggen en ook meer foto’s plaatsen. Ook kun je dan privé berichten sturen. Promotie naar TL-1 duurt nooit zo heel lang. We zijn benieuwd hoe het afloopt met het horloge.

1 like

Hartelijk dank! Indien de topic nog actief is tegen de tijd dat ik hem heb laten repareren (als dit lukt) post ik zeker updates :slightly_smiling_face:
En dat actief zijn gaat ook wel lukken; ik heb pas sinds een paar maanden een echte interesse in horloges, maar deze interesse heeft me al behoorlijk meegesleept… :grimacing:

4 likes

Ik ben hier vorig jaar ook lid geworden om dezelfde reden, 2 erfstukken op laten knappen. Inmiddels heb ik een kleine collectie van 8 horloges. Het werkt wel verslavend…

3 likes

Weet niet of je hem al had gevonden (zit bij je in de buurt), maar Albert van Allwatch is top. Heb dezelfde opleiding als hij gedaan, maar hij ging nog voor een extra “master”-jaar. :ok_hand:

1 like

Weinig mis mee toch? Servicen en dragen.

2 likes

Ja, gave vintage duiker en natuurlijk een heel mooi erfstuk! Ik zou 'm zeker laten opknappen. Dat wil zeggen: service en indien nodig reparatie en evt. nieuw glaasje. Oh ja en een passende band. Bijvoorbeeld een lekkere retro tropic band. Verder zou ik er niks aan laten doen.

Trouwens, die bronzen Seiko 5 uit je avatar is ook een leuk ding!

Succes en houd ons op de hoogte!

1 like

Fraai horloge en zeker de moeite waard om te laten opknappen, daarnaast natuurlijk extra bijzonder dat hij van je opa is geweest!
Kaartje met horlogemakers is al hierboven gedeeld. Houd rekening met fikse wachttijden maar ga niet naar een juwelier. De kosten zijn vele malen hoger hij/zij brengt hem uiteindelijk ook naar naar een horlogemaker (waarvan je geen recensies hebt). Van de mensen op het kaartje heb je die in ieder geval wel. Het zou ook fijn zijn als je het uiteindelijke resultaat ook weer hier deelt.
Succes en veel draag plezier gewenst!

3 likes

Onze “Inca” is dan uw man, geen idee alleen of hij tijd heeft.
Ons heeft hij geweldig geholpen om het hologe van mijn vrouw s vader weer tikkend te krijgen.

2 likes

helemaal niet in de buurt, maar Dirk Oskam in Rotterdam is een van de allerbeste horloge reparateurs en hij is ook een groot fan van Roamer (waarvan hij ook dealer is).

3 likes

Ik heb er een wat mindere ervaring mee

Heeft u dat dan gemeld in de rubriek "ervaringen met "? hier zo maar wat roepen vind ik niet kies!

1 like

Ik meld het hier omdat het een belangrijk horloge voor @Jonahkpr is.
Het is verder aan hem wat hij met de info doet.

Ik zou naar een echte horlogemaker gaan met een erfstuk en niet naar iemand die het als hobby doet.

Wat jij er van vindt, vind ik wat minder relevant om eerlijk te zijn…

Het is natuurlijk nooit gunstig als je ‘naam’ deze ervaring heeft doen ontstaan.
Ik weet natuurlijk wat er moest worden gedaan aan de 2 horloges van Santa_Sangre.
Eén van beide heb ik een week later nog eens hier gehad.
Daarna heb ik geen opmerkingen meer ontvangen.
Waarschijnlijk heeft Santa_Sangre dit anders beoordeelt.

Nou om dan maar iets meer info te geven.

Ik heb 2 horloges door je laten repareren. 1 naar volledige tevredenheid.

En bij 1 was het wat minder;

Je had een kras op de wijzerplaat gemaakt en een lume bolletje vernield.
Vervolgens heb je het horloge (met een waarde van 2000 euro) naar me teruggestuurd in een papieren envelop zonder enige padding er in alsof het een ansichtkaart was.
Waardoor het horloge aankwam bij mij met een defect en ik het nogmaals moest terugsturen naar je.

Wellicht heb ik gewoon pech gehad.

1 like