Vintage Seiko Only (Deel 1)

Zal kijken ik wat betere foto’s kan maken… Betaling nog niet vrijgegeven…

9 likes

6 likes

Paar foto s van de Ufo. Kun je zo zien of t wat is…?

5 likes

:male_detective:

6 likes

Oeps! Japan en werk - type nrs niet op dezelfde positie…Ik ga er dan wel van uit dat de mijne geen remake is :thinking:

Ziet er iig lekker doorleefd uit. Net echt…:sunglasses:

1 like

Phonda5051 uit Malang Indonesie verkoopt mooie vintage Seiko’s …

10 likes

Wat ik iig zo zie is dat de wijzerplaat en band fake zijn. De wijzers en bezel zijn aftermarket. Je kan het verschilzien met die van Domega o.a. het midden van de secondewijzer dat geel is ipv het gele busje en de plastice/vlakke lumen in plaats van de oude verm met structuur. Ook geen code op de band.

1 like

De lumen is op deze oranje dial behoorlijk mislukt lijkt het ja… Waar ik ook twijfel is bij het ‘doorlopen’ van het oranje voorbij het frame van de datum tot in de minuterie - rechtsonder de 8.
Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat iemand dit gewoon een leuke vangst lijkt. Per slot van rekening is heel veel modern materiaal niet veel mooier ‘geprint’ :relieved:

1 like

Tja, zo’n vermoeden had ik al. Ik heb heen en weer ge-appt met verkoper over secondenwijzer (te geel ipv metalen busje in midden) en wijzerplaat: volgens mij niet origineel maar hij zeer stellig van wel. Deed vervolgens wel stuk van prijs af en dan weet je t eigenlijk al…🫣 Dat band niet origineel is is voor mij minder van belang.

1 like

Wow, jouw collectie ??

Nee, een Indonesische veteraan die vintage Seiko’s verkoopt en verzamelt. 100% safe verkoper die op Instagram te vinden en contacteren is onder de naam @phonda5015

Aan te raden voor als je nog wat leuks origineel zoekt… Wel snel verkocht uiteraard wereldwijd :slightly_smiling_face:

9 likes

Thx, maar ik ben eerder een beetje klaar met verzamelen - uiteindelijk lijken ze met wat meer afstand toch op elkaar :wink:

1 like

Zojuist deze twee terug gekregen voor onderhoud, wat hard nodig was…
Allebei Seiko Bell-Matic 4006-7000, maar toch zo verschillend, zowel van buiten als van binnen, terwijl ze maar 1 bouwjaar van elkaar verschillen.
De eerste is uit februari 1967 en de andere is uit mei 1968. Beiden zijn ze in prachtige staat, en lopen weer als nieuw.

En dan zijn er nog wat verschillen in het geluid, dat ze produeren. Persoonlijk vind ik de Bell-matic uit 1967 het mooiste klinken!

8 likes

Wat een pracht horloges, die Bell-Matics. Staat ook op mijn verlanglijst. Al is het alleen om zo’n uurwerk eens onder handen te nemen.

2 likes

Niet te hard zeggen, want ik heb hier nog steeds een 4006-8070 liggen…

1 like

Heb nodige foto’s e.d. op internet opgezocht en het grappig is dat bij de oranje (en bruine) wijzerplaten naast de datum de kleur doorloopt, in tegenstelling tot bij de andere kleuren wijzerplaten. Of er zijn heel veel nep of die van mij lijkt toch op bepaalde punten nog niet zo gek als je op het eerste gezicht zou denken… Nou ja, hij loopt goed, datumverzet werkt prima dus ik ga m gewoon dragen.

1 like

Hmmm, zeker ?!?
Bruin:

En oranje o.a. deze

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Vintage Seiko Only (Deel 2).