Vintage Seiko Only (Deel 1)

Een nieuw bandje op de pogue junior gezet. Zwart leer staat hem uitstekend!
En geen blauwe zaterdag op deze, zou hem ook niet goed staan.

4 likes

Hier hetzelfde horloge, maar nu na een uur poetsen met Flitz…

6 likes

AM glaasjes voor deze zijn prima en goedkoop. Dus als je een nieuw glaasje wil:

Mijn Seiko Lord Marvel 3rd Gen, Linen dial, with Arabic Black numerals op den zondagochtend! Altijd een genot om naar te kijken en dit uurwerk geluid in the metal te horen. Tijdloos.

14 likes

King Seiko 4502-7000

20 likes

:fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire:

Seiko Elnix 0702-6010

Je ziet deze maar weinig. Wel de 0703, maar niet de date only.

3 likes

Mooi hoor! Weet iemand ook wat het serie nummer is van deze maar dan zonder de datum?

1 like

45-7000 :grin:

4 likes

Mijn 2 nieuwste aanwinsten, de skyliner op een zeer mooie Maruman b.o.r. bracelet.
Ik weet er zelf niet veel van, maar ik vond de kast erg mooi qua vorm. En de dauphine wijzers zijn ook helemaal mijn ding. De band is een zeer leuke bonus.
Hij loopt best goed maar heeft een service nodig.

De LM special is gewoon te gek. Ik heb dus maar 1 Daini horloge, op de een of andere manier kom ik alleen maar Suwa modellen tegen. Terwijl de Daini fabriek wat meer excentrieke ontwerpen hebben? Of ligt dat aan mij.
In iedergeval ook hier is de kast prachtig, en in de Grammar of Design stijl zeer mooi uitgevoerd.
Zelfs de uur markeringen zijn mooi 3 dimensionaal.
Nu eens een keer geen witte of zilveren wijzerplaat maar een grijze zilveren sunburst. Met een bijzonder uurwerk dat ook een service nodig heeft. De seconde wijzer hackt niet en de dag/datum hapert met overspringen om 00.00uur, deze heeft de instant change net als bijvoorbeeld een ETA uurwerk.
Nou dit was een beetje een kleine review over mijn 2 nieuwste vintage Seiko’s

9 likes

En is 5621-7020 de automatische ‘no date’ versie?

Niet helemaal, die heeft een slankere kast/lugs

Mooi hoor! De skyliners zijn behoorlijk indrukwekkend vind ik zelf. Met name de versie zonder SEIKO logo. Ik heb zelf de 6222-8000. Die is met 38mm ook iets groter.

1 like

Deze tikt ook niet op 36000bph maar op 28800bph.

Een 0703… Daar heb ik er ook een van…
Mooie horloges, maar ze maken wel veel herrie. Als ze mijn bureau liggen, kan ik ze gewoon horen!

Ik word niet echt warm van de meeste Seiko dressers
maar een dikke :+1: voor de Maruman BOR!

1 like

Om de een of andere reden zie je in Japan relatief vaak BOR banden. :thinking: Dat valt me op bij de horloges die ik koop.

2 likes

Prima als dresser :new_moon_with_face:

12 likes

Eind jaren '80…

5 likes

Die zal er best voor zijn, maar die is in de loop der tijd verloren gegaan