Vintage Seiko Only (Deel 1)

Die zie ik nog wel op de Baai.

Ik ben (ondanks mijn angst voor vintage)
ook gecharmeerd geraakt van de no-date KS. Maar even een check:

44KS: low-beat (18) handwinder
45KS: hi-beat (36) handwinder
56KS: hi-beat (36) automaat

Ik neem aan dat de 44KS makkelijker is in onderhoud?

Dat is een 28.8k bph uurwerk

Hi beat of low beat maakt voor een service weinig uit. Volgens mij zijn die 44xx uurwerken niet makkelijk

Alleen buiten de EU helaas :unamused:

1 like

Dan zoek maar eens naar een Seikomatic 15007DE…

Alleen de mijne krijg je niet :smirk: :crazy_face:

Ik hoop hier binnenkort nog een hele vroege Lord Marvel 5740-8000 te kunnen tonen, uit september 1966… Die zijn natuurlijk altijd no-date… en nog compleet met zeepaardje! (Helaas is er aan dat horloge nog wel het nodig werk aan…)

5 likes

even zitten kijken en er zitten mooie Lord Marvels tussen

Niet alles wegkopen… :rofl:

kijk wel uit. prijzig en ook nog eens buiten de EU :frowning:

Soms kun je geluk hebben… Dan zijn ze niet prijzig en toch mooi… Maar ik heb straks een Lord Marvel te koop, niet met zeepaardje, die is voor mezelf. Ik was een beetje te gelukkig met bieden, en won er twee… Alleen zal de andere niet uit de jaren 60 zijn…

1 like

Toevallig deze vandaag om 1969

En mijn Seikomatic 6216-9000 is klaar, Aad heeft weer een prachtige vintage Seiko van de ondergang gered!

11 likes

Soms weet je het zeker. Dit is een blijver. Heerlijk licht en comfortabel, 38mm, geweldige wijzerplaat :hugs:

13 likes

Weet iemand ook een linkje naar een overzocht van Lord Marvel modellen? Ik was op zoek naar een mooie KS of GS, als handwinder, zonder datum, maar dat lastig te vinden, dus dan maar even bij de lord marvel kijken alleen heb ik er dus weinig verstand van.

Ik heb deze links als eens gekregen via het forum;

3 likes

Er zijn van de latere 4 verschillende, allen met dezelfde kast. Stick of cijfers. Gold plated of staal. Van de vroegere modellen zijn er wel veel meer, maar die zijn ook zeldzamer en geen hi-beat. Ik neem aan dat je alleen de hi-beat wilde?

1 like

Nee hoor, Hi-beat is geen vereiste. :slight_smile:

1 like

De oudere Lord Marvels zijn ook cool :grin: :wink:

7 likes

Beetje saai die.

1 like

Zei de submariner dragende VW Gold rijder iets? :innocent:

1 like

Zei de bij zn ouders wonende rolex en autoloze :rofl:

Prachtig. Welk jaar?

1 like

Als die marvel het nest mag verlaten (mits min. 36mm)…

1 like