Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ja dat weet ik zeker. Heb het serienummer gecheckt en dit horloge is van april 1964

Die internet serienummer check sites zijn niet altijd juist. Heeft hij een zescijferig serienummer? Heb je een foto van de caseback?

1 like

Nee niet op mijn foon. Zal het vanavond thuis even fotograveren. Foto volgt.
Heb het gecheckt met een linkje die ik hier op hf gevonden had

Heb er wel 1 op mijn telefoon gevonden

1 like

18 likes

Hoogstwaarschijnlijk is dit horloge van april 1974. Seiko ging over van 7 digits serienummers naar 6 digit nummers in 1968.

1 like

Dank je. Dat is wel even balen zeg.

1 like

Ben zelf ook van 1964 en vind het idee wel leuk. Voor mij graag een day date van dat jaar.
Seiko, KS of GS. Als iemand wat weet…

1 like

En toch als ik google vind ik dit.
Vreemd toch?

Ik kan me vinden in de bevindingen van Jansd. In 64 hadden Seiko’s een zes cijferig serienummer.

Zo’n programma gaat uit van een bepaalde range in bouwjaren. Maar die range die er staat klopt niet altijd. Daar is geen concrete info of database van. Dus dat is aan de website beheerder zelf om in te voeren en dan zit er nog wel ns een foutje in.

De 66 werd volgens mij wel al in 1964 gemaakt. Maar dat waren dan JDM modellen, de Sportsman serie volgens mij (Seiko maakte in die tijd nog geen/heel weinig internationale modellen). De internationale modellen zoals jij hebt zijn van later datum. Al worden ze door hun klassieke voorkomen en dit soort serienummer calculators vaak verkeerd gedateerd. :thinking:

Een day/date KS en GS waren er nog niet in 64. Wel sportsmatics met day date. Ook een enkele Seikomatic. Maar je ziet ze niet zoveel met daydate nog in die tijd.

4 likes

Dank voor de uitgebreide uitleg Koekoek.
Ik baal hier wel een beetje van eerlijk gezegd. Dan maar weer een keer op zoek naar een Seiko of ander merk van 64.

Dat is jammer om te lezen. Excuses als ik het plezier van het horloge verpest heb!

2 likes

12 likes

Een horloge van het juiste jaar EN maand is natuurlijk het leukst. Certina heeft prachtige horloges en zij hebben tot 1974 hun serienummers netjes bijgehouden.
Het serienummer 5.000.000 tot 5.500.000 valt binnen het jaar 1964. Misschien een optie? Een mooie Certina is nooit verkeerd.
Succes met je zoektocht.

https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/

3 likes

Nee hoor geen probleem. Ben er ook wel blij mee.
Dank je

Top!
Dank je. Ik ga kijken

1 like

6 likes

Seiko 5 (1985, cal. 7009)

10 likes

Mooi bandje ook!

1 like

Guilty pleasure :innocent:

7 likes