Vintage Seiko Only (Deel 1)

Seiko is zielig :pensive:

3 likes

Oeeeee zeer nice! Mooie band ook --> waar hebbie die vandaan?

1 like

Nieuwe aanwinst via HF! Al een tijdje op zoek naar dit model met de “open”. wijzers.

10 likes

je moet een sr1130sw hebben

1 like

Heel goede keuze :heart_eyes:

Thanks!
Gewoon hier van HF, het is de oude Lord Matic van @Chelmswood. Bandje zat erbij en is een Ko bandje.

2 likes

Dit is wat er in zat. Is dat hetzelfde?

Is zo’n type nummer hetzelfde voor alle merken?

LR is alkaline batterij. Die moet je er niet in willen. De SR zijn de silver oxide en zijn veel beter.

1130 is het formaat. 11mm in diameter en 3,0mm dik

Niet alle merken gebruiken die naamvoering. Maar de japanners, maxell, sony, seiko etc wel. Renata gebruikt bijvoorbeeld heel ondoorzichtige typenummers. Terwijl bij de japanners het formaat meteen kan aflezen van de naam.

2 likes

Waar haal je deze SR batterijen?

Geniet ervan! Heel mooi deze!

Gelukt Koekoek! Nieuw batterijtje zit erin en werkt weer prima! Bedankt voor je hulp!

1 like

Dat is goed om te horen :+1:

Ik bestelde ze hier: https://www.beterbatterij.nl/
Als je er meerdere besteld is het daar goedkoop. Maar er was laatst een HF lid dat voor zn eigen toko reclame maakte met een linkje en de prijzen zo had aangepast dat het daar voordeliger is als je er maar een paar nodig hebt.

1 like

Dank koekoek.
Waarom zijn deze SR beter (had ik beter tegelijk kunnen vragen)?

1 like

Wat een mooie Seiko Rick. Proficiat.

1 like

SR batterijen geven gelijkmatiger hun stroom af en hebben een hogere capaciteit/levensduur. Dus voor in een horloge is dat fijner. Het prijsverschil is relatief wel groot, maar absoluut niet. Die ene euro zou ik er graag voor over hebben als dat betekent dat je veel minder vaak de batterij hoeft te vervangen.

1 like

Mooie wijzers, mooie 44GS kast.

@Koekoek, ik dacht dat Daini vaker die kastvorm maakte. Zij kwamen ooit een soort van met de eerste, in ieder geval. Of had ik dat mis?

Plaatje voor de sfeer.


4 likes

Oke, zo leer ik weer wat.
De juwelier hier zet er altijd een LR in.
Ik heb er een aantal liggen, daar zal dat wel
een LR inzitten verwacht ik.
Ik begrijp nu ook dat ze minder kans op lekken hebben.
Wat is wijsheid, zelf vervangen met SR?

1 like

Dank Harry :grin:

1 like

5 likes

Met de 44GS? Ik zou het niet precies weten. Het in ieder geval een kastvorm die Seiko veel gebruikt rond die tijd. Mijn favoriet is waarschijnlijk de 5216-8020.

Ik zou het niet weten. Maar ik dacht dat ze meestal pas echt veel gaan lekker als een batterij leeg is. Ik zou gewoon bij het vervangen als de volgende keer leeg zijn er SR’s in doen. :+1:

7 likes