Vintage Seiko Only (Deel 1)

Staat op de wijzerplaat als het goed is onder de 6 uur marker aan de linker zijde

Ik kan niet zo gek veel vinden over dit horloge…als halve digibeet 🫣

2 likes

Een quick en dirty shot van een kleine NA.

14 likes

18 likes

NA net binnen

17 likes

Mooie kleur hoor.

1 like

Gisteren deze 5626-7040 van @Bramvdw overgenomen! Bedankt nog Bram, was gezellig!

21 likes

Prachtig! Mis hem al een beetje😅

Mooie aanwinst :star_struck:

1 like

Komt vast weer wat moois voor in de plaats bij je, benieuwd wat het gaat worden!

1 like

9 likes

14 likes

Nu iets minder quick en dirty, glas gepolijst en de stofjes onder het glas vandaan gehaald wat echt een enorm verschil maakt

19 likes

Heerlijke staat!

1 like

10 likes

Classy! :ok_hand:

1 like

Hallo Heren. Ik heb vorige week een
6309-7041 Turtle gekocht.
Calling @koekoek for expertcheck.
Zover mijn kennis reikt is het een orginele turtle.
En nu ploatjies![l

8 likes

tja wat kan je hier nou van zeggen behalve :nauseated_face:

1 like

Ik weet niet wat de regels zijn met betrekking tot cross-posten maar ik zie dat mijn post in het Seiko-topic beter hier past. Indien niet toegestaan hoor ik het graag, dan haal ik’m weg. Hier nog maar een keer:


Twee of drie weken geleden heb ik geloof ik voor het eerst op dit forum gepost, ik had nog geen horloge. In de tussenliggende tijd heb ik me ingelezen en ben ik in een Seikokonijnenhol beland. Toen ontdekte ik Buyee, kwam tot de conclusie dat ik wel van dat soort gokjes hou en heb vandaag mijn eerste aankopen binnen gekregen!


6218-8971: behoorlijk slecht glaasje maar daar heb ik een nieuwe van meebesteld. Nu nog iemand vinden om die te laten vervangen en servicen maar ik zag al goede opties voorbijkomen op het forum. De foto’s online waren niet supergoed en de kast lijkt toch wel een keer gepolijst te zijn (lang geleden weliswaar). Dag en datum zijn allebei te verwisselen en hij loopt, hoewel wat langzaam. Dial is dan wel weer helemaal in orde, voor zover ik dat door de krassen heen kan zien.


6218-8010: over dit model kon ik niet zo heel veel vinden. Is volgens mij maar een jaar in productie geweest. De dag staat een heel klein beetje scheef maar ik heb daar geen last van. Ook hier loopt het horloge en zijn dag en datum te verwisselen. De kast lijkt me helemaal ongepolijst, met een paar kleine deukjes her en der.

Ik heb ze nu een halve dag in gebruik en de 8971 lijkt vijf seconden te snel te lopen. De 8010 wijkt ongeveer een seconde af.

Ik wil ze allebei nog gaan oppoetsen en van andere bandjes voorzien.

Ben benieuwd naar jullie reacties op deze eerste vangst! En als jullie nog meer foto’s nodig hebben voor een oordeel kan ik die natuurlijk maken.

10 likes

Dat zijn een paar mooie exemplaren. Ik heb er zelf ook een heel aantal (understatement). En pas op met Buyee, kan zeer verslavend werken… (spreek uit ervaring…) En de Seikomatics vind ik persoonlijk heel erg mooi. Van de weekdaters heb ik er zelf een heel aantal, waaronder de eerste serie van dit model, de J13080.

Voor mij is een 6216-9000 uit 1965 onderweg. Het is mijn tweede van dit model, alleen heeft dit model een andere deksel.

2 likes