Vintage Seiko Only (Deel 1)

Zo dan ! :+1:t2:

Mooie!

Nice :ok_hand:

Mijn KS!

Is er iemand die weet of een horlogemaker nog iets kan verbeteren aan met name het grote vlekje.
Het is niet recent ontstaan en zit echt op de wijzerplaat.

Alvast bedankt!

2 likes

Gewoon laten.

1 like

Even omhoog met een crosspost. :slight_smile:


@Mafkees, kom er eens in om hier weer wat leven in de brouwerij te stoppen.

8 likes

Het is me een eer. Voor nu volsta ik met twee crossposts. Binnenkort komt mijn LM terug van een bezoekje aan de spa en dan krijgt die ook eindelijk de photoshoot die hij waard is. .

7 likes

Ik wilde graag meedoen met de grote jongens, dus heb ik het goedkoopste horloge gekocht dat mij de toegang tot deze draad zou verschaffen.

Het ding is een beetje afgeragd, maar ik heb een beproefde strategie gebruikt om dat te verbloemen. Helaas heb ik zo lang gedaan over het maken van de foto van al mijn grijze-wijzerplaat-Seiko’s dat de dag en datum begonnen te verspringen dus die lijken nu niet uitgelijnd. :unamused: Maar dat zijn ze dus wel. Heus. Heus!

Ook had ik me stellig voorgenomen alle horloges op volgorde van leeftijd te leggen, maar dat is bij de kwartsen van '91 en '86 toch mislukt. :unamused::unamused::man_facepalming:

@Chlorophyl, mondje dicht hè. Ik ben al op zoek naar een haakse boormachine.

12 likes

LM 5605-7020 voor @Fate_Amenable_To_Change.
Grammar of design.

En wat nieuw materiaal van de KS 4402-8000.

19 likes

Ooooohhh… Die LM. Nou nou nou. Dat is wat. Kiek 'm ook goan dan, met dat bolle glaasje, en die wijzers. Pfff.

Overigens zou ik die KS de deur ook niet uitschoppen.

2 likes

Dat glaasje is helemaal vlak :stuck_out_tongue: Wat ik ook eigenlijk wel lekker vind op zo’n strak horloge

2 likes

Hahaha… Je weet wat ik bedoel, dat ie er als een box bovenop ligt. :slight_smile: Hoe beschrijf je dat? Het, eh, sja. Opgelegde glaasje? Box acryltje? Hmmm.

:+1: Wie dem auch sei, prachtig. En inderdaad, strak.

1 like

Dit was nog met een bescheiden lens. Morgen ga ik een dikke macro-lens halen dus in de loop van de week volgt er nog wel meer materiaal :smiley:

3 likes

Keuze gemaakt @Mafkees ? :smile:

1 like

Ik vind dat ook altijd wel mooi aan Seiko’s in het algemeen , die gelaagdheid. Hier zie je ook duidelijk, glas, bezel, kast, deksel ipv dat het 1 homp is. Draagt ook prettig om de pols.

1 like

Ja! Ik ga gewoon de oude camera van mijn vader gebruiken en ik koop er zelf een macrolens bij. Upgraden kan altijd nog.

2 likes

Groot gelijk. Mooie lens heb je gevonden!

1 like

Vandaag de Hi-Beat om. Vast van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.

(Dag en datum zet ik bijna nooit goed :see_no_evil:)

17 likes

Blijft echt een monsterlijk mooi horloge dit! Echt in perfecte staat ook :star_struck:

1 like

NA:

12 likes