Vintage Seiko Only (Deel 1)

6 likes

Hmmm, moet hem in het echt zien denk ik.

Hoe is de kwaliteit van die LM’s vergelijken met bijvoorbeeld KS?

Niet elke KS is hetzelfde en niet iederen LM is hetzelfde. Deze LM koste 26.000 yen in de 1974 catalogus. De KS prijzen varieren van 24.000 tot 41.000. De LM prijzen varieren van 14.500 tot 30.000. Dat is verschil in uurwerk, materialen, ontwerp, afwerking, band. Het verschil ook wel per model hoe de kwaliteit van de banden is bijvoorbeeld. Sommige LM banden zijn top, andere meh. LM’s hebben geen gesigneerde kroon en geen medaillion of logo op de caseback. Verder is afwerking een vrij abstract begrip en is het bij vintage eerlijkheids halve meer afhankelijk van de staat.

Maar het is bij vintage nog meer dan modern het uurwerk dat het verschil in prijs bepaalde destijds. Als je zo’n LM bekijkt met een loupe is het gewoon top spul ook. Maar het ligt er met beide aan welke modellen je naast elkaar legt.

Zo’n LM special als van mijn plaatje zal zich zowel qua uurwerk als afwerking meten met een 5626-7111 bijvoorbeeld. Maar uiteraard vooral kiezen wat je zelf mooi vindt. En verder locatie, locatie, locatie conditie, conditie, conditie.

6 likes

hoi ik heb een gelijksoortig bandje, en die zijn specifiek gemaakt voor seiko’s chronograph 6139 en daar passen ze perfekt op. Zie de foto’s van @Estiva dat is dezelfde band. Ik heb de mijne via ebay gekocht maar ik geloof dat die ebay seller niet meer verkoopt.
Vwb de band is het erg moeilijk misschien een met rechte endlinks?
Succes met je zoektocht.
Spooler

1 like

13 likes

Ik heb de mijne daarom ook standaard op leer liggen. Die banden zijn inderdaad kak. Maar die NA zie ik graag tegemoet.

Maarreh, heren, ik mag hier weer meedoen omdat ik m’n Lord Matic terug heb van z’n service. Met, jawohl, een NOS glaasje ter vervanging van de bekraste oude. Het was niet goedkoop, maar ik ben er blij mee. Even foto’s van gisteren:

Voor die krotenkoker met z’n “Zoek. Seiko. 1970.” advertentie kwam ik dit tegen, en dat vond ik toch leuk om even hier te delen:

Toch leuk zo’n brochure. De mijne is weliswaar uit 1971 als ik het wel heb, maar het is leuk om te zien dat ik een 56LMW-330 lijk te hebben. :slight_smile:

16 likes

12 likes

7 likes

Echt cool om te zien hoe veel van de huidige GS wijzerplaten te herleiden zijn naar de jaren 60 en 70 !

1 like

Ho ho dit is een King Quartz :policeman:

3 likes

Heb je het oude glas nog?

1 like

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Yup

Ik ben nog opzoek naar een glas voor mijn KS. Maar ik zie dat het net de verkeerde is :face_with_monocle:

Dan nog… Die dingen zijn zeldzaam. Het glaasje is ook zo slecht nog niet, dus ik houd 'm als reserve. Horloge is 50 jaar oud, dus da’s goed om te hebben.

Het is niet per se dat deze glaasjes zeldzaam zijn maar ze zijn op heel veel modellen gebuikt dus is er veel vraag naar.

Komt eraan :ok_hand:t2:
Was een en al overwerken afgelopen week, dus nog niet van gekomen

Ik ben aan het rondkijken voor een LM met een case van 37mm. Tips waar ik op moet letten behalve of de quick date set op een 56x werkt?

Een no date kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gewoon een model kiezen dat je mooi vindt toch? :+1:

4 likes

14 likes